Skära och skrapa bort en bit silikonfog i duschen, som ådragit sig ett par fläckar. Åsså dit med ny silikon. Tog väl 20 minuter allt som allt.
Det är bara en hylla i hörnet i duschen så endast 15 cm och ingen risk för åverkan på tätskiktet.
Jag har tyvärr inget att tillföra i den frågan.
Jag har inte ens något minne av “öppet året runt” då jag inte mer än skummat igenom många av mailen samt inte gick på årsmötet personligen.
Jag tycker dock det är lite fascinerande att den bana med “bäst underlag” verkar ha mest problem.
Banor som är byggda på ren lervälling där man får klafsa fram i gummistövlar verkar hålla öppet men The National som knappt är blöt tvingas stänga.
Frugan tvättade min merinoulltröja med vindfodring. Tröjan blev väldigt liten och fodringen hängde ut. Extra tråkigt att det var en tröja jag köpt på Pine Valley …
Hade en gul riktigt snygg tröja med jobbets logga som jag fått.
Var alltid noga med att tvätta den med andra liknande färger - tills plötsligt efter en tvätt så hade tröjan plötsligt fått en riktigt äckelgrön färg i lite olika nyanser.
Visade sig att en grön strumpa lyckats bli kvar i tvättmaskinen efter tvätten innan.
Det var bara att slänga tröjan efter det …