Jag har en likadan som din gamla. Tror den är fem år gammal.
Råd har jag även om jag är snål. Men samma som med gasolgrill, det känns som om det blir för meckigt i alla fall. På jobbet, där de har folk som går och sköter om maskinerna, där blir det enklare och den maskinen gör en förvånansvärt god lungo. Och inte är jag en sån prylkille.
Sen har nescafet en trevlig egenskap att bli lite olika varje gång. Och efter mängder av vandrings och kanotfärder har det här skedandet en mysfaktor.
Fylla på vatten och tömma restkärlet är allt. Och så avkalkning nån gång i kvartalet (men det är också en relativt automatiserad process).
Släpp sargen!
Usch nej
Det är helt ok att inte ha kaffemaskin eller gasolgrill men att de är “meckiga” att ha stämmer helt enkelt inte.
Ingen av oss tre i hushållet dricker kaffe. Men vi har en klassisk bryggare i ett skåp och ett halvt kilo Arvid Nordqvist mellanrost.
Jag vet men det känns så
Har båda och just nu brygger jag i vanliga kannan eftersom det är dags för rengörning… igen… Det finns definitivt fördelar med vanliga bryggare. Bryr mig inte om smaken speciellt mycket i någonting så det spelar ingen roll. Plats tar dom också.
Idag högt elpris första gången för säsongen vilket innebär första vedeldningsdagen.
23 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Vem gillar vindkraft?
Vid en inzoomning ser jag att det står “Best Net Result”
Är du säker på att du inte hade fel hcp just då?
Och angående “Idag” så fick vi ett mail från klubben om att banorna stänger redan 18/11 istället för att hålla öppet november ut så nu till helgen blir årets sista rundor på hemmabanan.
The National?
Det var ett nettopris, men jag hade också lägst bruttoscore så …
Men den pokalen fick inte plats i knät?
Jag fick nöja mig med en pokal. Den var stor nog - gick inte att checka in och jag fick vädja till personalen i gaten att få ha den som handbagage utöver den väska jag redan hade. När jag till slut kom hem med den sa frugan, “Den där får du inte ha framme”.

The National?
Korrekt

Vid en inzoomning ser jag att det står “Best Net Result”
Är du säker på att du inte hade fel hcp just då?Och angående “Idag” så fick vi ett mail från klubben om att banorna stänger redan 18/11 istället för att hålla öppet november ut så nu till helgen blir årets sista rundor på hemmabanan.
Det stod även att de eventuellt kan behöva stänga tidigare, om inte snömöglet stannar där det är. Det blir till att klämma in ett par avslutande rundor i veckan.