Idag

Mm, den är inte dum. Men den har problem med större context vilket oftast är det jag gör även om det är få rader. Hoppas den blir bättre, vill gå i pension! :wink:

Själv kör jag copilot med framgång men det krävs fortfarande en utvecklare för att sy ihop det.
Jag tycker nog att min produktivitet ökat med copilot men det kanske jag att göra med min med MS hårt förknippade miljö

Inte så många år bort :joy:

1 gillning

Märker att Wikipedia har tagit bort gothenburg sound och ersatt det med melodic metal/swedish metal.

Tydligen är britterna bra i detta ämne.

LoL som @AlbertS och hans generation hade sagt!

Apråpå det temat. Konstigt hur follk inte vill flyga tillbaka för en viktig match.

När dom flyttade utomlands hade dom så mycket pengar och yadda yadda. Men dom har inte pngar att flyga hem för en helg för att se sitt lag säkra ett kontrakt i allsvenskan.

Pengar …

Känner man sig sedd.

Konstaterar jag att bara Nescafe lyx är ett drickbart snabbkaffe och det enda alternativet i ett hem där man är kaffesingel. Kopp kopp på er!

1 gillning

undrar var den ligger?

1 gillning

Idag storstädning då möjligen ett av bonusbarnen kommer för att övernatta.
Sambon jobbar förstås så jag får städa själv. Det som förgyller städningen är att man på nära hålla får stifta bekantskap med de kreationer sambon har gjort och placerat ut överallt i huset. Ett exempel.

Ser skönt tillbakalutad ut, kollar på mello tänker jag.

En kaffemaskin som maler och gör espresso eller lungo, är ett bättre alternativ än pulver. :wink:

1 gillning

Jede ritsch ritsch funkade alldeles utmärkt 70-80-90. :wink:

Egon

Satte jag nytt rekord för birdies på nio hål. Missade två bra chanser på tio och elva, men gjorde sedan sex birdies sista sju (och höll sånär på att göra birdie även på 14 där jag hade två missade slag och sedan limmade en sandwedge.

3 gillningar

Om man vore två som drack så. Lika som med mat, att hålla på och dona då man äter själv, lite Roland i Torsk på Tallin.

Don efter person. Här är jag enda kaffedrickaren.

har vi avklarat den sista turen på safarivistelsen och därmed den sista hela dagen på vår Sydafrikaresa.
Fått se lejon, elefanter, noshörningar, buffel, giraff, flodhäst och en massa andra djur på riktigt nära avstånd i deras naturliga habitat så det blev en grym avslutning på resan. :blush:

6 gillningar

Härligt! Häftigt! (Det är verkligen häftigt)
:slightly_smiling_face:

En liten kaffemaskin kostar inte många tusen och gör fantastiskt mycket bättre kaffe. Jag dricker inte kaffe, men gör till frugan (och några gånger per år blir det en latte med trippel shot - så gott!).

Du har råd. Köp!

Jag är ensam kaffedrickare också. Alltid varit. En liten maskin som maler och brygger på ett knapptryck är perfekt då. Att ladda en bryggare och hålla på för en person är mycket overhead.

Häromdagen pensionerade jag min kaffemaskin efter 6 år och 10 månaders tjänst och köpte en ny av samma model.
Räknade ut att den tillverkat ca 20.000 koppar espresso och kaffe till en kostnad av ca 17 öre koppen. Tillkommer kostnaden för kaffe, vattenfilter och rengöringsvätska så hamnar totalt på ca 2 kr koppen.
Bra mycket billigare än de som lurats på en betydligt billigare Nespressomaskin men där varje kaffekapsel kostar från 5 kr och uppåt.
Kaffebönorna jag köper just nu är Johan&Nyströms Dark Knight.

Gamla maskinen.

Nya maskinen.

2 gillningar