Idag

Vilken tid kan jag komma förbi? :smiley:

1 gillning

Den blev tokbra :smiling_face_with_three_hearts:

Perras lax inspirerar till frågan: när börjar ni med julmaten? Jag har en kompis som redan är i full färd med att baka mängder med kakor.

Vi brukar inte börja förrän veckan innan typ.

Julskinkor äts från mitten av november och fram till jul, ungefär. Brukar avverka 3-4 stycken. Mycket mer än så blir det knappast, förutom en jullunch hos polare, på julafton. Middag på julafton blir inte julmat utan istället mer av “finmiddag”. Passar oss som handsken.

2 gillningar

Jag hade inte koll på (=läs: Jag hade inte tänkt på) att man kunde kolla detta på nätet. Det var nog bara en “lapp” man skickade in för knappt 30 år sedan. Jag sökte, och fann, vilken sida det var och fick svart på vitt att de får använda de skröpliga resterna av mig om det finns någon nytta med det. Utbildning, kanske…

18 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Datanörderier

WWT snurrar på TV:n. Kollar inte “aktivt”. Blir sugen på att dra till värmen men bankkonto och antal lediga dagar säger “Nix!”.

Idag har jag känt en stor frihet. Haft mer eller mindre panik på jobbet i drygt en vecka. Hinner inte med och känner mig alltid ute i sista minuten. Vissa saker jag gör är viktiga på riktigt dessutom. Jobbade 13 timmar i tisdags. Maniskt. Timmarna flög iväg. Satt från halv åtta på morgonen till tio på kvällen. Åt frukost lite snabbt vid nio och lunch vid halv tre. Middag hann jag inte med alls.

Men dagen var riktigt produktiv. Gjorde något som jag uppskattade till 1-2 veckors arbete på 13 timmar. Skönt så in i h-vete. Så välbehövligt. Men det kostar på.

Nu är jag bara normalpressad med typ tre saker jag borde göra samtidigt. Men det är liksom inte lika kritiskt. Vare sig tidsmässigt eller funktionellt.

Är trött på att vara konsult. Känner mig så utsatt ibland. Svårt att säga nej. Noll stöttning från cheferna. De vet inte ens vad jag gör. Vardagen består av 4-5 projektledare som undrar när saker är klara…

2 gillningar

“Tre saker jag borde göra samtidigt…” det låter som en dröm!
Du är alltså en sån där projektkonsult som kan fokusera på ett fåtal saker per dag! :innocent:

Haha. Ja jag är väl lyckligt lottad. 🫨

Nej men jag har väl fyra olika projekt, ett par mindre aktiviteter och löpande supportärenden att jonglera mellan.

Det är inga problem dock. Problemet är att ingen har koll på vad jag har på mitt bord. Känner själv att det låter som att jag ljuger när jag säger till en projektledare att jag inte hunnit vad jag lovat. För jag lovar. När man sitter på ett möte känns allt möjligt. Sen i verkligheten not so much.

1 gillning

Idag börjar vintern, på med vinterdäcken på bilarna och släpvagnen. Nu kaffepaus innan sista bilen ska få sina vinterdojor.

1 gillning

Jag är inblandad i två direkta projekt. Sedan har jag en del “tillsyn” på min lott också. Samt att vara en sorts referens- och/eller sakkunnig.
Det funkar bra.

I våras hade jag fyra projekt plus det där övriga. Det var inte optimalt.

… fick jag min ps5 pro. Jag är ingen gamer direkt (hoppas jag blir!) men jag är alltid löjligt sugen på o testa ny konsoll. Speciellt nu när det börjar bli mörkare på kvällarna.

Så ratten skall kopplas in sen jävklar blir det gran turismo :slight_smile: Vilket för övrigt är anledningen till att det blev ett köp. Har alltid gillat 3:an och det verkar som dom har hittat tillbaka lite till det konceptet med sitt career mode. Ps2 senast.

Du kanske är intresserad av grabbens F1-stol?

Kul. Lirar själv på ps5 men mest tomb raider, uncharted, last of US- typen av spel

Är det dunkelt ute.

image

1 gillning

Testade jag GPT att skriva kod igen. Den började tyvärr hallucinera ganska fort, men ändå tog det mig tre timmar. Det tog mig 10 minuter att katt&pejsta ihop en fungerande version.

Soo cloosee, but soooo faaaaar.

En kamera i bilen och sedan fyra punkterade däck!

Jag programmerar på ett helt annat sätt nu med chatgpt. Framförallt layout med css-klasser och annat småpill. Jag gör väl en slags grund och sen frågar jag hur jag ska ändra för att det ska se ut och fungera som jag vill.

Lyckas av nån anledning aldrig lära mig vissa GIT-kommandon så då frågar jag chatgpt hur man gör.

Andra små specialsaker som man inte gör så ofta är också bra att fråga om. Är totalt överlägset mot att googla iaf. Visst, ibland påstår sen saker som inte stämmer, då får man guida lite.