Idag

I mitt Facebookflöde finns inga privatpersoner kvar. Är bara random konton med AI-generat content eller clickbait, nyhetsartiklar, grupper jag är med i osv osv. Scrollade en del nu och ingen person jag känner som skrivit nåt alls.

Facebook är helt dött som jag ser det. Vet inte om mina “vänner” inte skriver något eller om algoritmerna gör så att jag inte ser det.

Får skämssköljningar när det dyker upp saker man skrev för typ 15 år sen som “minnen”. Vad tänkte man på? Nu skriver jag aldrig nåt i mitt eget flöde.

Det värsta jag vet är de som är på semester och ska låtsas-lida i värmen och fråga vad det är för väder hemma. Alltså, ingen tycker att det är kul. Eller skriva “Berlin levererar” o dyl. Fy fan. Är gjort tusen ggr om.

2 gillningar

Ena sonen bor I norra delarna av Chicago. Svärdotter med släkt och bekanta är demokrater, men sorg är väl att gå lite till överdrift.
Besvikelse är nog snarare känslan

:flushed: Stackars Lagergren

1 gillning

Vem f.n är Sara Bolay?

Det är man för gammal för att veta

1 gillning

Joakim Lagergrens flickvän :smiley:
(Du måste titta på mer än Aktuellt/Rapport och vädret på TV…)

1 gillning

Läste Aktuell Rapport och fick helt andra tankar än vädret.

8 gillningar

Men människan finns på TV alltså? Trodde det var nåt onlineinfluensrigt.

Alltså, jag har ju barn som är hyperproffs på allt med bittar av datum senare än 2010 och de fick från var sin flank med mig på både Jordan Peterson, Greta Thunberg och annat, men jag tycker alla som “skapar content” tenderar att bli mer och mer bondfångare efter tiden så jag har dragit mig till det förhatliga gammelmedierna. Som sagt förut nånstans har jag en viss respekt för Henrik Jönsson men han är också den enda. Till och med Zizek har ballat ur. Om det fanns nån bra australisk guldgrävarinfluencer skulle jag kunna tänka mig följa den. Folk som gör golfhahaha är nog värst. Men det är väl mej det är fel på eftersom jag känner så.

Click bait som genererar fler annonsklick.

Följer inga influencers (trots att jag känner flera av dem personligen). Orkar inte med eländet.

2 gillningar

I vissa sammanhang skulle du nog själv kategoriseras som influencer.

Med skillnaden att jag inte nasar prylar för egen vinnings skull. Tyvärr för bankkontot.

Fick man lära sig mer om frukt.

Nä, och även om jag rent krasst utgår från att du får nån form av ersättning för dina bidrag på Kittat och andra publikationer så är jag helt övertygad om att du inte får betalt för att tycka en viss sak.

Ersättningen behöver ju nödvändigtvis inte vara i form av rena pengar heller, eller betalar du din egen självkostnad när du t.ex är på Taylormades utrustningsträffar och åker privatjet och sånt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Delvis, ja. Det är förvisso en viss bjudverksamhet, men jag hyllar inget om jag inte tycker att det är bra.

Det har jag aldrig trott, det man inte gillar behöver man ju bara hålla käft om :grin:

1 gillning

Gjorde jag en ändring i donationsregistret. Hade tydligen 1996 skrivit in att jag inte vill donera. Nu vill jag det. Frågan är dock om nån verkligen vill ha nåt…

Varför ville du inte donera? (om nu inte frågan är för känslig)

Det är ju nästan 30 år sen, men tror mest det handlade om nån typ att bli karvad i även om man inte var hjärndöd på riktigt.

Grejen är att jag inte kom ihåg att det var inskrivet så, men ett Insta-inlägg fick mig att kika i donationsregistret. Och då ändrade jag.

2 gillningar

Efter flera teamsmöten som kändes ändlösa bara måste jag ut. Rangen stängde strax efter kl 15 men han slå en hel del. Gick sen till närspelsområdet och slog olika wedgar över bunker in mot green 50-60m tills det blev mörkt. Gick riktigt bra hoppas muskelminnet tog åt sig.

Nu ska ja ta rätt på en 1,5kg laxsida som är limegravad. Så gott.

2 gillningar