Idag

El Bosque? :deciduous_tree:

1 gillning

Idag läser jag lite om Pacific Decadal Oscillation(PDO) och dess påverkan på väder och möjligen klimat. PDO värdet är lägsta någonsin sedan man började mäta i mitten av 1800-talet. Väldigt förenklat kan man säga att ytvattentemperaturen i Stilla Havet är lägre än någonsin tidigare uppmätt. Måttet är förväntat att vara oscillerande men nu har det gått nedåt i 8 år vilket är längre tid än nedgången brukar vara.

Helt rätt.

Idag fick jag också se hur det ser ut när en boll med mycket spinn landar på en så mjuk green och sprutar sand upp ur hålet.

1 gillning

Idag gick jag årets sista golfrunda för andra gången.
10 grader, mulet och nästan ingen vind.
Rätt blött och 3 - eller om det var 4? - rejält pluggade bollar, men ändå 36 p.
På tisdag kanske det blir ännu en årets sista runda om väderprognosen står sig :smile:

1 gillning

Fick jag upp ett roligt minne på .Facebook.

Jag fick frågan från en PR-byrå om jag hade info om ditt och datt för en av deras större kunder som inte ens svarat på mail tidigare. Mitt svar var kanske inte så diplomatiskt men poängen går kanske fram?
image

2 gillningar

Some time ago …

Har jobbat tillsammans med den som många anser skickade det första mailet över internet i Sverige. Den VAX-dator som användes för ändamålet har jag använt.

2 gillningar

Gick det iväg några hundra till ännu ett behjärtansvärt ändamål.

🇺🇦Ukraine Resists Russian Genocide… Yeah Again

@ArmedMaidan

Amazing! Also incredibly, nonprofit

@wilendhornets

that make this new “Sting” FPV drone are almost completely donation-funded You can support this 🇺🇦charity by donating here: https://linktr.ee/wildhornets Other donation options are on the website: https://dykishershni.com/en.html

3 gillningar

Piggdäck på.

Är det slut på det roliga. Swiss gjorde dock en liten insats för att sätta guldkant på hemresan med uppgradering till business.

Idag meddelar de att priset för Netflix höjs med drygt 15 %.
Var går smärtgränsen? Jag skall nog kolla vilka alternativ man kan hitta via lämplig bundling.

Mår man såhär. Efter ett dygns vånda.

Så undrar dom varför IP-TV växer…

1 gillning

Mäh! Vad kasst. Ska faktiskt börja mäta hur mycket jag kollar på Netflix. Har premium kanske kan välja ett billigare abonnemang.

Ändrade till Basic får se om jag märker någon skillnad.

Jag har “Standard”.
I praktiken är det väl 720p istf 1080p, som skiljer mellan “Basic” och “Standard”. Frågan är om man ser så mkt av det men det är kanske inte alldeles otänkbart att det gör skillnad på en 65" skärm?

Läser jag Oisin Cantwell. Som så ofta helt rätt ute.

13 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)

Precis! Har inte riktigt så stor skärm men ska testa. Är det för dåligt kan man uppgradera direkt.

1 gillning

Flyttade bengalerna till sportsnacket

3 gillningar