Idag

DEFINITIVT i Grekland, om man får tro dialogerna. Något helt självklart.

Ang England och homo bland aristokrati, är det inte lite så här också. Både förr och kanske nu? Själv skittråkig hetero, så fanns det ju en och annan där man växte upp som gav en gillande ögonkast, men man kan lugnt säga att komma ur garderoben i den Stockholmsförorten typ 80 nog var liiite jobbigare än att komma ur garderoben i det akademiska Uppsala nu.

1 gillning

Tror de hade en liknande kultur i Rom men är iofs inte helt säker.

Du var snabb att svara, hann inte lägga till det sista jag tänkte innan ditt svar…

Katolska präster…

Undrar jag vem som köper Dormy.

1 gillning

Förvisso. Men jag tror inte de gamla grekerna var bögar som vi tänker oss bögar nu. De var nog mer bisexuella i så fall. Tror definitivt inte de behövde komma ut iaf. :slight_smile:

Kan ju vara så i all europeisk aristokrati? V Gurra är ju ett exempel iaf. Vore spännande om det faktiskt vore en rest från antikens aristokrati.

Själv är jag av typen som aldrig uppfattar några som helst signaler. Varken från kvinnor eller män. Är nog lite aspig. Sägs ju att vi som jobbar med programmering är mer autistiska än andra. :smiley:

När jag var barn så fanns inte homosexuella i min begreppsvärld. Var ens Jacob Dahlin, Sixten Herrgård och de andra ute som homosexuella i det offentliga? Sen när man blev tonåring så fattade man ju att det fanns och då kanske Jonas Gardell och några andra dykt upp… Minns att det sades att 10% skulle vara homosexuella och man tänkte då att 2-3 st i klassen borde vara det men att det var så löjligt och uteslutet att man bara skrattade bort det. Tycker synd om de som kanske vara homosexuella men inte vågade säga något.

Så här i efterhand borde man ha förstått att den ende killen som valde franska istället för tyska och som hade ett feminint sätt och bara umgicks med tjejer kanske var homo. Men det gjorde jag uppriktigt inte. Han var ju dessutom kusin med en av klassens mer grabbiga killar.

I övrigt så var det en del tjejer som långt senare visade sig vara lesbiska.

Anders o Martens bollande gav en fundering på en fd kollega. X antal turen till Burning man samt senare Burningman Africa…Glory holes…alltså fd kollegan inte jag som är för mesig.

Idag noterar jag att Ryder Cup 2025 är alldeles för dyrt att besöka för mig… :pensive:
image
Antar att “mat och dryck” är någon torr skinkmacka och diet Pepsi - typ…

Hoppas det håller de värsta gettintheholevrålarna borta. Fast såna är väl mest packade anställda på nåt företag som sponsrar kanske. Antar här då att Ryder Cup har nån slags sponsorship…

Har jag haft en hyfsad morgon och förmiddag i Spanien.

4 gillningar

Det var lågt stående sol här med.
Slut på jämförelsen…

3 gillningar

Men skön dag här ju. 13 grader varmt och vindstilla.

24 grader nu. Svalkande sol och en kall öl med lite tapas är perfekt inför bilturen tillbaka in till Valencia.

Oh, no – not again!

3 gillningar

misstänker jag jag att mitt hcp kommer att höjas efter morgondagens runda nästan oavsett hur bra jag spelar… :joy:

Fa-an vad nice.

Haha… +4.4 … måste vara fel på slopen. :joy:

Egon

… sitter jag och fyllnar till, till YouTube och allt som har med take that, Robbie och Gary att göra. Som fan är det intressant och som människa är det faktiskt relaterbart till livet i övrigt.

Ett boyband med allt som egentligen inte förknippas med det ett äkta boyband är. Visserligen blev de ihopsatta men musiken är främst Barlow’s och att sen se stjärnan Robbie komma ut ur hela cirkusen är otroligt.
Robbie, musiken och inte minst vägen bort från drogerna skrivs Aida, Elton och faktiskt en hel del Gary.
Lite sanningar bakom alla tabloiders versioner om hur det gått till.

Egon

Och en fantastisk historieberättare :smiley:

Mmm… men hur mycket jag än älskar denna geniala och musikaliska stjärna så måste jag, likt min idol, erkänna att den behandling Barlow fick var allt annat än fair. Han gjorde det mesta i take that… detta i kontrast till BSB, NKOTB och alla andra som var en studio/swemix/cheiron produkt.

Inget fel i samarbeten… men Gary var the real deal liksom Robbie sen och så blev.

Egon

Besöker vi en Trent Jones Senior-anläggning av högsta klass. Gissa vilken!