Idag

Jag kan inte jobba hemifrån. Så jag behöver inte fundera.

För mig är det enkelt.
Mina geografiskt närmaste medarbetare finns i Kista. Dit är det knappt 90 mil. Längst bort finns de i Seoul.

Mitt kontor är hemma. Praktiska alternativ saknas. Det är förmånligt, tycker jag. Jag har gjort min beskärda del av resande i tjänsten.

Jag har MÖJLIGHET till att jobba hemifrån vid behov, men det är inget ursprungsläge.

Då vi har produktion på site så har jag en större del kollegor som inte har det som en möjlighet, och det kanske är lite solidaritetstänk, att vi arbetar på plats.
Jag vet att det under pandemins begynnelse togs ganska extrema åtgärder för att folk skulle kunna vara på plats, och till ganska stora kostnader. Detta bidrog väl säkert, att all produktionspersonals säkerhet redan togs på största allvar.

Nine days and counting. Det skall bli skönt med en veckas (förhoppningsvis) sommar.

Gick jag igenom en boll där självaste @Egon spelade. Slog ett fint bunkerslag från tufft nedförsläge, men hade nog varit mer imponerande om jag inte missat putten.

Synd att jag inte hade publik på sexan där jag sånär hålade inspelet. Synd på en meter backspinn bara.

Kom ni ihåg va ni hette på riktigt eller blev det en sån där “tjena puttaren, tjena egon” där dom andra undrar om det är smeknamn från korpen? :sunglasses:

1 gillning

Vi susade igenom i hög fart (lirade norra på 2:45 i golfbil) så det blev bara ett ”tjena” i farten. Men jag minns mycket väl vad han heter den där gynnaren. Fn vet om jag inte också har koll på var hans brevlåda bor … :grin:

1 gillning

… golfbil kanske inte är så dumt trots allt

Kallt att sitta och åka. Men jag ville inte köra scootern när min kompis körde bil - roligare att åka tillsammans då.

1 gillning

På mitt senaste (sista?) lönearbete var rekommendationen att bara jag sköter mina arbetsuppgifter kan jag hålla till var som helst.

Brukade ändå ta en sväng till kontoret två halvdagar per vecka.

Typisk arbetsdag:
Tidig morgon: Synk med kunden och eget lokalkontor i Asien.
På eftermiddagen: Synk med utvecklingsteamen i Sverige på annan plats än det egna kontoret.
Sent på kvällen: Synk med kollegorna i USA.

Lite eget arbete utfördes när det passade mig.

Om man hade varit på kontoret hade det blivit skitlånga dagar.

1 gillning

Jobbade på lokaltidning 1999-2008. Första 3-4 åren behövde jag vara inne på torsdagsmöte på redaktionen 14-15. Och sen vara på redaktionen söndagar 16-21.

I övrigt gällde det bara att sköta sitt beting.

Och det var fan inte mycket.

och cashen rullar in …

2 gillningar

Grattis, räcker det till en korv på klubben ?

Spelade du ensam eller är ni några som delar?

Nä … :frowning:

/Edit: Men idag hade jag flyt. När vi passerade kiosken fick vi varsin varmkorv eftersom de ändå inte skulle gå åt. Bonus!

Jag hade koll redan när bilen körde upp till bollarna på fw. Stilen känns igen.
Låg i samma bunker, la mig närmare men missade självklart också putten. :roll_eyes:
Svårputtat och med förkylning i kroppen, en svår uppgift att få bra längd från tee. Kyligt som sagt.
På 9:an knackade jag ut en spoon, duffade nästa slag och satte sen ”inspelet” från 100m. Det och en birdie som slank i på vanligt sätt, var väl enda glädjeämnet.

Egon

1 gillning

Idag fick jag en undersökning om bagar och kepsar från Titleist så nu har jag passat på att utbilda dom i att full-längds dividers borde vara just full-längds, samt att jag vill ha flertalet dragkedjeförsedda småfickor inne i dom stora sidofickorna för att t.ex förvara ett reservbatteri till avståndsmätaren så att jag slipper gräva i botten på en stor fick när jag behöver det efter 6 månader.

3 gillningar

Översta facket på bagen har fler individer än en kvinnas handväska.

Då ska vi inte tala om facket på vagnen.
När en person (forum medlem) nyligen ställde sin vagn i baklut jämte tee så började den rulla bakåt. Jag hade en öl i handen så jag tittade bara på när den välte. :joy:
Ca. 189 peggar ramlade ur varav minst 3 var ”avrökna” nederdelar. :roll_eyes:
Obrukbara till något annat än tandpetare … och det tror jag inte hon menar att använda dem till. :wink:

Egon

1 gillning

Jag la märke till detta på EG Open… dagen före… :wink: