Idag

7:30 i morse. B-final i matchserien. 2 grader varmt. Torsk på första särspelshålet

Lämna hyrbil.

Torsk i derbyt mot Råtta.

Cykel till Älvsjö (9km)

21:00 padelmatch.

Sen cykel hem.

Börjar 6 i morgon bitti.

Tur man är (t)ung och vacker.

2 gillningar

Har inte mina glasögon på mig och läste “… bara att göra om jycken till en bärkasse”. Fick läsa en gång till.

2 gillningar

Svamp är skogens guld och jycken var ju ändå lite defekt…

2 gillningar

Står det äntligen en frysbox i garaget. Nu gäller det att hitta nån som jagar älg.

De som jagar älg behåller köttet för sig själv nuförtiden när älgstammen minskat mycket.

Du får skaffa jaktlicens.

Det sa ju Schauman på podden på Svenskgolf (en av de ytterst få poddar jag lyssnar på). att han inte ser hösten enbart som golfens död, utan inledningen på jagandet. Bodde i Karlstad i sex år, där var andra veckan i oktober inte den bästa om man ville ha saker gjorda på kontoret. Jag var faktiskt lite sugen på att börja då. Men var jävligt dålig på att skjuta då jag gjorde lumpen. I och för sig jagar man väl inte älg med kpist. Kanske en sån magnum som putt använder. Nej nåt jagande blir det nog inte. Får hitta annat och stoppa i boxen.

Älg är kanske svårare, men rådjur är det gott om. Och vildsvin.

Jag har funderat på att köpa en bit mark, men jag gillar bara att skjuta - inte skjuta djur.

Jag kan köpa Älg i den lokala gårdsbutiken.

Älg finns i ICAs disk. Säkert hos Coop också. Dessutom i viltbilen som dyker upp lite då och då. Det brukar också komma en kasse älg från svärsonen, varje år vid den här tiden.

Men då är det inte kompispris, det var väl det som var Anders tanke?

Kompispris är enkelt. Man känner någon (kompis) som kan sälja. Annars är det butik som gäller.

Kom mitt favoritskämt med golftema upp i flödet på Facebook.

2 gillningar

Telekomjätten Ericsson har infört nya riktlinjer som kräver att anställda är på kontoret minst tre dagar i veckan.

Läste för ett tag att det skulle kunna vara en löneförmån att slippa visa sig på arbetsplatsen.

Herregud, ska man behöva VARA på jobbet… Hur tänkte man för 4-5 år sedan?

Bäst vore ju om man kan sitta hemma och spel TV-spel och inkassera lön.

2 gillningar

Nja. Vara på golfbanan och ändå få sin vanliga lön klart bättre än TV-spel. :smiling_face:

1 gillning

I en mer seriös kommentar till “tre dagar i veckan”:

• Det har alltid varit “minst 50%” och den enda praktiska skillnaden nu är att man trycker lite hårdare på det hela eftersom det sjunkit en hel del i och med Covid.
  • Det är stor skillnad mellan olika typer av arbete.

Det ÄR förmånligt att kunna jobba hemifrån. Om det sedan är en “riktig” förmån skall jag låta vara osagt. Även AG har vinningar av saken.

Jag kan personligen tycka att jag är mer effektiv när jag jobbar hemma.

Däremot undrar jag hur alla “rookies” ska kunna överhöra “problemställningar” de ännu inte drabbats av. Att de får reda på saker som pågår i “projektet” är väl klart, det blir ju normala diskussioner på digitala möten. Det är allt annat jag tänker på. Sånt som man kanske har nytta av om ett halvår eller ett år. Eller ännu mer. De duktigaste “nybörjarna” var/är ju de med de största öronen.

Med den arbetsmiljö programmerare i Kista åtminstone hade förstår jag att systemet bygger på att många arbetar hemifrån.

1 gillning

Ja, det här är något som är värt att diskutera. Jag skrev om “överhörning” i föregående inlägg. Den har ju till vissa delar försvunnit nu med landskap där alla måste sitta med headset på sig för att klara av sina egna tankar…