Idag

Mm, äkta kolfiberimitation🙂

1 gillning

Undrar om Tiger torskar.

Blir sådär lite då och då men det rinner undan.

Faktum är att det var fullt spelbart (utom på 16-17 som var avstängda) och inte alls blött på fw. Blir dock översvämningar just där bäcken stiger efter allt regn inåt land.

Tolvan idag.

Redan börjat släppa på 16.

Tror faktiskt det, loggan behöver de nog göra om.

Idag, eller närmare bestämt precis nu satt jag länge och letade efter ett inlägg av Albert jag ville kommentera ända tills jag kom på att det inlägget var på Facebook :see_no_evil:

2 gillningar

Hittade jag en sång på facebook

Mer info från klubben. Bilden är från en parkering, inte från banan.

Idag tyckte min bil att det var dags att leva sitt eget liv…
Efter jag stannat till på väg hem från jobbet för att handla lite så hade bilskrället fått för sig att nollställa trippmätaren och genomsnittlig förbrukning medans jag var inne och handlade, och ännu underligare var att den även ändrat utseende på hastighetsmätaren.

Nu fattas det bara att den ska börja med störande varningspip med jämna mellanrum för att den tycker att jag kör för fort.

Vänta bara till i vinter, då kommer den att veva ned alla rutor när det är -20.

En lite höst runda står för dörren…

Har ni ingen frost ?

Inte just där just då! Finspång hade morgonfrost! Vi spelade Hylinge (Söderköping) och gick ut 9:30 och då var det inget problem med frost.

Jag trodde ni bodde söderut? Ingen frost här. Den kommer nog snart på lite mer permanent besök.

Idag 7:e dagen som hundvakt den här 2-veckors perioden. Efter gårdagens 3 timmars promenad fick jycken ont i benet/höften. Jag har påtalat problemet för ordinarie husse och matte att de borde göra en ordentlig undersökning, men inget har hänt. Varje gång vi gått långpromenad (mer än 2,5 timme) har hon fått ont i benet/höften.
Idag blev det därför en lite kortare skogpromenad där jag fick chansen att plocka trattkantareller.
Som vanligt uppstår alltid problemet vad man ska göra av all svamp.

Några kilo trattkantareller gör man ju lätt av med själv. Kan väl inte vara svårt ge bort övriga kilon?

Vi har sisådär 10 liter torkade från ifjol samt frysen full med en massa svamp i olika konstellationer. Nu är köksbordet, pannrummet och altanbordet fulla med kantareller.

Som tur är har frosten tagit de flesta andra svampsorter vi brukar plocka.

Vad hände med att bara låta bli att plocka?

Padrones och Sobrasada!

Det är mentalt svårt, under gårdagens långpromenad med jycken hade jag inte med något kärl för svampfynd, när så stigen är fylld med gula kantareller var det bara att göra om jackan till en bärkasse. Det är lite som att någon tappat ett tre-pack PROV1 och man går förbi utan att plocka upp det, svårt.

1 gillning