Jaha, och där slog den in iaf… fast lite tidigare
Dagen efter den här gången…
Gött
Skönt för henne. Då kan hon fortsätta lyfta lön till 2029 utan att göra något.
De anordnar fester ibland. T ex igår.
Kanske är det dags att ta AKB o liknande i Politiktråden?
Fast du kan ju lämna mitt första meddelande. Det rörde ju huruvida om någon som fått “Vi har fullt förtroende” är kvar efter en vecka.
Jag städar inte. I alla fall inte ännu. Startinlägget är helt lugnt “Idag”.
Alvedon (dock både färre och mindre än i går). Åsså lite Ibu på det. Så kanske det blir hyggligt.
Off topic AKB:
Jag har en gammal kompis som jobbar som upphandlare inom kommunen. Det är ett h-e enl. honom. Lägsta anbud gälller även om han vet att det går åt skogen vs en annan aktör som sköter sig exemplariskt.
Jag fattar att svågerpolitik är en issue och bör förhindras, men att inte få anställa den/de man tror bäst på är väl då baksidan.
Eftersom jag själv anställer folk lite då och då… tänk om jag behövde ta den som begär minst lön.
Egon
Frågade om slamtömning i min kommun.
Lägsta anbud vinner, dock vissa kriterier ska uppnås, typ slambilen får inte vare en gamal Scania från -75 som spyr ut avgaser. Fanns några punkter till .
Är prognosen +4 i morgon, vid starttid. Tror att värmehandskarna får hänga med.
Handvärmare i fickan. Geggigt blir det nog på mellanbanan.
Ska jag åka och göra reklam för AlbertS firma på Vinbergs gk. Blir nog en blöt tillställning
Ingen fara, spela med floaters?
Fick ni en Gudrun där nere? Nog för att det regnade i Uppsala men…
Blir det skador på banan eller rinner det undan innan det påverkar gräset? Vet att Edenhof tog stryk av den blöta hösten förra året så fairways var lite sena i våras.