Idag

Civilization en gång till, igen!? :grin:

Jag spelade 1:an…

aha, typ mobilspel?

Fast till dator. Du vet en sån där stor mobil

3 gillningar

… hamnade den här i högerkolumnen bland grejer som Youtube tror jag nog skulle finna intressant

Undrar var sjutton jag har varit och kollat. Sidan jag verkligen hade surfat till där den här låg på högerflyen var Harry Potter på skånska 2. Känns inte relaterat.

… och håller jag fullständigt med Johan Croneman:

3 gillningar

Undrar jag, det här husmodet som åtminstone för typ 5 år sen rådde, att man skulle ha fönster som gick ända ner till golvet i köket, vad är tanken med det? Att man trivs som akvariefisk?

Croneman har som ofta rätt.

Håller med! Det känns som om man glömt det viktigaste: Ingen insyn… Att ha ett hus, precis vid havet, med fönster från golv till tak, ja tack!!

Fast vem kollar egentligen på de där programmen? Jag har inte ens trean och femman längre.

Det ger ju en “utekänsla” som är lite lyxig. Men det tarvar ju att man inte har en kåk mitt emot utan uppvuxen trädgård. Nybygga villaområdet Lindbacken här utanför Uppsala är ju en orgie i persienner och gardiner som ska skyla dessa gigantiska fönster. :smiley:

Men på rätt plats så är det ju rätt härligt tycker jag.

Har jag sett golfkiosken med det lilla extra.

Nä, men den här, och liknande, skiten sänds på ettan av SVT.

Jag gillade civ på amiga … fanns en go känsla i det och det fanns ingen tidspress som jag upplever att det är nu på ett mer påtagligt sätt. Jagandet på nästa teknologi och så… kändes bara som man klickade för klickandets skull men jag har väl inte insett djupet i spelet.

Folket får vad folket vill ha.

SVT borde inte jaga tittarsiffror men gör det ändå. De är väl rädda att bli nedlagda om de anses irrelevanta för massorna.

Jag har nästan helt slutat titta på TV. Mitt beteendemönster har helt ändrats. Nu orkar jag inte ens streama TV-serier från typ Netflix eftersom de ändå aldrig tar slut. Det bara pågår. Säsong efter säsong tills det är bara skit…

1 gillning

Där håller jag inte med. Nåt snille har räknat ut att efter säsong 2 går de flesta serier back. Därför verkar trenden vara att de läggs ned då.

Vad innehåller den hemmagjorda korven.
Kanske lite vilt? Kryddor vilka?
Bara nyfiken, hur smakade det?

Smakar utmärkt. Inget vilt, bara fläsk och kryddor. Chili, lök, paprika, timjan, mejram, persilja, svartpeppar, salt, basilika. Kallröker några timmar.

1 gillning

Det smakar säkert gott, men är det vanligt med så många kryddor i korv?

Egon

47 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Den stora biltråden