Idag

image
Man skulle vart miljonär eller så.

left is right
right is wrong

Right is right, left is not right.

1 gillning

Nu har jag inte spelat Wattholma sedan 2015, men om den är det minsta lik idag vad den var då så är den snudd på ospelbar. Kanske det sämsta jag spelat i Sverige. Layout, skick, allting.

Det kanske förklarar saken. :grin:

Fick iaf blankt nej från sonen på den idén.

Idag lite trädgårdsarbete. Potatisskörden grävdes upp, dålig skörd.

Kokning av päronmos, ljuvligt gott blev det.

1 gillning

Frugan skivar och torkar päronen, blir faktiskt jäkligt gott, och håller hela vintern. Potatis skördar vi lite eftersom. Blev inte så pjåkig.

Rätt länge sen jag spelade Wattholma också, men så jäkla dålig tycker jag inte den var. Som Edenhof i kvalitet ungefär. Bonnanana.

Päronen började bli lite väl mogna, att skiva hade varit omöjligt.
Har aldrig provat päronmos tidigare men smaken blev väldigt bra.

Lämnat in äpplen för mustning, en familj bara någon gata bort har börjat med gårdsmusteri. De lär inte ha svårt att få kunder.

För två år sedan mustade jag själv, ifjol lämnades äpplena in, i år egen mustning igen. Det blev ganska dyrt att lämna in tycker jag.

pust/stön idag polerat vaxat HB inför vinter resan söderut drar slutet oktober hem mitten april :icecream::icecream:

7 gillningar

Kör du med pasöriserat och baginbox?

Fryser in.

Jag tycker inte Edenhof är sämre än Söderby t ex (de två banor jag är medlem på). De där öppna hålen på fältet är inte så roliga. Då föredrar jag Edenhof många ggr faktiskt. Lite roligare hål. Jag är ju ingen större finsmakare men skicket på Edenhof är i klass med Söderby också tycker jag. Iaf i år.

Har dock inte spelat fiiina Upsala än. :wink:

Idag blev det en sväng till skogen tillsammans med sambon på eftermiddagen, vi var nog 500m från ytterdörren när vi var längst bort. Vi hittade och plockade: Karl-Johan, Smörsopp, Sandsopp, Brunsopp, Strävsopp, Vinkremla, Gul kantarell, Trattkantarell och Rödgul trumpetsvamp.

2 gillningar

Tillverkat lite korv. Nu ligger de i kallröken.

4 gillningar

Winter is coming!
Frost på gräsmattan i morse. Har varit -1.5 i natt.

…ikväll nu startade jag ny Civ6. Länge sedan sist. Det är också som med golfrundorna, man får starta om massa gånger tills man får en bra start…

1 gillning

Borde man veta vad det är?