Idag påbörjades vänstersäsongen med ett första rangepass. Nästa vecka blir det första vänsterrundan för året. Målet är under 54 slag på 9 hål från främre tee.
Kanske lättast men jag tror att missförståndet ”håll” i golf gör att många lätt kan byta eftersom de egentligen kört ”fel” från början.
För mig som inte kan vrida upp åt vänster med båda händer på varesig klubba, rack eller trä (brännboll) är det nono att byta håll.
Därtill så pratas det ofta om ”bollkänsla” och att folk som varit bra i andra racketsporter (ja, hockey mm. räknas dit) har det lätt i golf.
Enl. min erfarenhet med de runtomkring mig så finns det ingen evidens på det.
Att sen hockey/inebandy-spelare är överrepresenterade i golfen, är en annan sak… lite orsak och verkan.
Vad det sen är som gör en golfare bra (förutom träning) är en liten gåta.
Jag har mina tankar… men evidensen är lika liten där.
Det är det säkert. Jag har inte bestämt mig för om jag skall köpa nya, ännu, men det var stor skillnad jfr mina nuvarande så det suger en del i byta klubbor-tarmen.
En tanke är:
j5-j7, T350
j8-GW/48, T200
Ev en j4 också men osäker på om det faktiskt behövs. En j5 T350 går nog lika långt som min nuvarande j4, dvs runt 155-165 m lite beroende av hur formen är. Längre än så blir det H4.
Gjutet småmål. Vi pallar inte 60 minuter 3 mot 3 längre. Det blir för stora ytor eftersom vi 50-plussare är för långsamma.Vi kör alltid 2 30-minutersmatcher, och är vi 3 mot 3 blir den andra fighten usel.
Vi är ju för fan lastgamla nästan allihop.
Jag är med i ett annat gäng som reserv på måndagar. Men där är det bara jag och en till som är över 50. Då kör vi 3 mot 3 med avbytare.
….vaknade jag nyss ur en jäkligt obehaglig dröm under middagslur. Insåg att det var SOM en dröm men kunde inte ta mig ur. Tänkte att jag fått hjärnskada och det här var den nya, förvirrande, dystopiska verklighet jag skulle leva i framgent. Sen då jag vaknade var det som the blue pill. Inte fel att vakna. Den drömmen kan man skriva ner och skicka till nån skräckpodd. Minns ytterst sällan vad jag drömmer men det här var en story.