Husdjur

…blev jag med katt igen.

4 gillningar

Vad säger Fred?

Dom är supernyfikna på varandra. Bruno tar försvarsställning och jag håller Fred på avstånd. Men jag ger det 24h sen ligger dom i samma soffa.

1 gillning

Grattis!
Hundar behöver verkligen flera i sin flock. Katten kommer bli boss men det gör inget för hunden.

Hade samma uppställning för en herrans massa år sedan.

Egon

1 gillning

Bilder, tack!

1 gillning

Orkar inte med husdjur själv men det dräller med katt och hund bland grannarna, och bjäbbmaskinen cementerar mitt beslut om att inget husdjur skall has i det här huset. Men jag gillar katter. Då grannkatterna kommer för nära småfåglar (mina polare) kastar jag vatten på dem men annars är vi på vänskaplig fot.

Men bästa polaren på öland har alltid haft katter, oftast två. De liksom har inte så mycket med varandra att göra. Den där berömda dokumentären då man i en engelsk by satte GPS på alla katter och såg vilka revir de hade. Har inte klart för mig om katter som är fler i ett hushåll också har sina egna revir?

Bruno och Fred har haft mexican standoff tills dom somnade.

5 gillningar

Kattunge? Då dröjer det innan de delar upp revir? Om katter i samma hushåll nu gör det? Fin liten kille i alla fall.

Har inte så mycket katter som stryker häromkring. Men någon är det förstås. Håller honom inomhus nåra veckor. Jag råkar vara ledig på måndag så det finns gott om tid att vara social.

Lite olika med polarens katter. Men ibland hade de nästan delat upp huset mellan sig.

Vi har en katt som följde med på köpet med min sambo när vi flyttade ihop.
Jag är mer hundmänniska. Nackdelen med husdjur är att man blir lite låst, svårt att dra iväg på spontanresa en långhelg.

Ofta är vi hundvakt åt ett par som driver restaurang. När det är körigt på restaurangen, typ lönehelger, brukar vi ta hand om vovven.
Det tog någon dag innan hund och katt började att fungera bra tillsammans.

Katten bestämmer. Vid matdags väntar hunden på sin tur medan katten äter. Katten föredrar hundmat medan hunden gillar kattmaten bäst.

2 gillningar

Grattis

1 gillning

Han bidrar med nån slags hemtrevnad.

3 gillningar

Bara o ta med på golfbanan :slight_smile: (Detta är min hund Fred)

3 gillningar

Väntar han på brevbäraren ?

1 gillning

Farligt med katter så nära tangentbordet, det finns stor risk att de lägger sig på tangentbordet och skriver sudo rm -rf / eller nåt sånt

2 gillningar

Grannen hade katter på gamla Macintoshtiden. Dom lärde sig att trycka på startknappen på tangentbordet så skärm och ljud startade.

1 gillning

Sannolikheter verkar ändå rätt låg. Att det skall bli nåt så pass illa. Var rätt kul med de norska killarna som la ut en mobil spelande rävljud eller nåt liknande och filmade från en annan. Räven tog till de snopna killarnas överraskning mobilen i käken och sprang iväg. En halvtimme senare började han sms’a. Typ hdgrybdh%%%((

Vår katt brukar hoppa upp och sätta på spishällen då och då. Ännu har han inte lyckats sätta på nån platta men det är väl bara en tidsfråga så vi är noga med att aldrig lämna kvar nån gryta eller stekpanna på hällen.

1 gillning

2 gillningar