Idag

Berättade inte vad jag drömde om i alla fall. Det är fan det tråkigaste man kan lyssna på.

1 gillning

Idag tog jag med mig några gamla Lynx parallax-järn från 1995 till rangen för att jämföra mot mina nya P790.

Det är ju rätt stor skillnad men samtidigt inte. De gamla är solidare i träffen och tyngre att veva runt pga tyngre skaft. När jag bytte till de nya järnen så kändes de väldigt lätta. Vet inte vad det gör med mitt svingtempo? Var rätt skönt med de tyngre skaften på nåt sätt.

Det är ju mycket svagare loft på de gamla också. Skiljer i princip en klubba. Tror gamla PW är på 50 grader t ex.

Det hela var intressant men det är klart att de nya är bättre på allt rent objektivt men så där superstor skillnad tycker jag inte att det är ändå. Inte som med drivern. Där är det jätteskillnad.

Jag är ju nöjd med P790 men det finns ändå en gnagande känsla nånstans att jag kanske borde ha gått på ett players iron istället.

Vad saknar du hos P790 som du får med “players iron”? En sorts känsla eller möjligheten att styra bollen mer, eller…?

Det är främst två saker tror jag.

Dels är det avsaknaden av den där känslan av en träff i sweetspot som gör att det känns som att man skär genom smör med en het kniv typ. Det känns i hela kroppen att man träffat bra. Men det är ju bara en känsla och ett bra slag känns ändå tillräckligt bra.

Det andra är en känsla av att jag inte kan kontrollera längden riktigt. Om det är jag som slår ojämnt eller om det är klubborna vet jag inte men tittar man på Cool Clubs robottest så sprider klubban rätt mycket i längsled. Vet inte hur mycket inbillning det är pga att jag sett det där testresultatet dock.

Skulle vilja ha lite mer spinn och bett ibland också även om jag slår högt och i regel inte har några problem att få stopp på bollen i normalfallet.

Ps. Jag slår ju inte perfekta slag jämnt och helt säkert har jag hjälp av P790s mer förlåtande egenskaper lite då och då också. Det blir nästan en filosofisk fråga vad man föredrar. Vill jag kunna lita på de bra träffarna eller vill jag ha mer hjälp med de dåliga?

1 gillning

Hälsa

Fick du fjäder??

Var det inte blue pill som var vanliga livet som vi uppfattar det? Minns inte riktigt. Det var ett uppvaknande med stort U i alla fall.

1 gillning

Det där är intressant. Är det verkligen så att en träff exakt i sweet spot är “bättre” med MB än med stekpanna?
Eller är det kanske så att skillnaden mellan sweet spot och mindre bra, är stor med MB och därför uppfattar man ser som bättre när man träffar perfekt?

Det handlar nog om vibrationer som fortplantar sig upp till greppet. I en ihålig konstruktion så blir det nog aldrig den där stumma vibrationslösa träffen oavsett hur bra man träffar.

Mina Lynx-klubbor är nog snarare CB än MB. (Cavity Back och Muscle Back?) Men de är nog relativt solida ändå.

1 gillning

Vann Bajen. Redirecting...

Kul att parkera sin nya bil bredvid sin gamla bil.

1 gillning

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Husdjur

Tog jag tredje inteckningen i Press-SM. Anders Lindblad som delar ut bragdguldet vann nettoklassen så jag föreslog att han och jag kunde dela på det. Lät inte så hoppfullt.

2 gillningar

Har tänt utebelysningen på lantstället i Jämtland. Detta innebär kvällsmat för fladdermössen. Insekterna som dras till ljuset från belysningen är ett serverat matbord, en synnerligen speciell naturupplevelse att sitta 2 meter ifrån matbordet.

Ett visst sug efter sina nya järn har infunnit sig, de har inte levererats än.

Resa kommer annonseras ikväll kl 21.00

2 gillningar

Är det nära tack-och-hejdå på ansiktsboken. Mängden reklam är smärtsam. Mängden intressanta inlägg är få. Det finns dock några grupper som fortfarande producerar en del bra innehåll.

Men du vet hur du gör för att bara se vänners flöden va?

Prioritera flödet, ja. Det fylls ju ut med spam ändå.

Inte för mig. Klicka först flöden och sedan vänner (om du använder FB på datorn).

I appen klickar man först på sin egen bild, sedan flöden och vänner.