Idag

Har nämligen grunnat på det där.
Om man åker förbi ett ställe här i Sverige där det står B&B förväntar jag mig ju att få frukost.
Men om man går in och kollar på AirBnB verkar inte frukost inkluderat.
(Nope, aldrig testat AirBnB. De få gånger vi kollat är i USA och där får vi hotellrum billigare)

Står det en skylt på vägen med B&B ska självklart frukost ingå.

Men i appen verkar det ytterst ovanligt.

Tror de bara kom på ett bra namn.

2 gillningar

En “bra” stuga för 4-6 personer. Bra läge, bilväg och båt och sånt. 15-20 kkr/vecka, typ?
En femhundring per person och natt, typ?

Igår tog fjolårets köpta bollar slut.
Det brukar gå 5 dussin per säsong, när formen är riktigt usel brukar det bli hittebollar, men när spelet är hyfsat eller bra försöker jag alltid spela hela säsongen med samma fabrikat och typ.
När jag förde statistik över bortslagna bollar brukade det bli 1,5 boll per runda, numera ligger jag nog på 2 de dagar jag spelar bra eller skapligt. Dåliga dagar kan det nog försvinna 6-7 bollar.
Nu får det räcka med 4 dussin för resterande delen av 2024, de borde räcka cirka 30 rundor. Går över från Vice till Srixon.

Köpte just lite bollar själv. Sex dussin V1x och 12 dussin AVX. Bör ju räcka hela sommaren … :slight_smile:

Spelar du en runda per dag och slår bort 2 bollar i snitt så räcker de inte året ut.

Slår inte bara bort bollar, jag slår också sönder dem. Utöver vägkontakt på Golfarenans fjärde hål där jag alltsomoftast blir kort så trasar jag också sönder skalet när jag slår för våldsamt med wedgarna. Men jag räknar nog med att ha några kvar efter årsskiftet.

What, 18 dussin, tom jag skulle klara mig på det.

Play Titleist they said…

1 gillning

Tour Soft eller Tour Speed?

Soft

Bra läge. Ingen båt. Gott om sängplatser. Tvättmaskin. Badrum byggt av LhD kanske iofs drar ner priset :joy:

1 gillning

Ligger rätt rejält plus på spelbara bollar i år.

Vilka bollar är spelbara respektive ospelbara ?

Typ Titleist, Srixon, Taylormade, Nike, Wilson, fräscha bollar som känns rätt. Inte supersoft, känns som putta med squashboll, och inte för stumma.

Bättre är jag inte nu än att det inte spelar jätteroll om det är en ProV1 eller NXT.

@Puttaren
Har spelat en avx 2024 i 36 hål. Inga märken alls. Nöter du ner dem också?
Gissar att du gillar bollen (12d!). Vad är det som sticker ut vs V1x? För mig känns den mjukare men lika lång som V1x och då längre än v1.

Egon

AVX är nog den mest slitstarka premiumbollen och dessutom grym i vind. Gick en gång åtta varv på samma gula AVX utan att den såg alltför sliten ut. Den nya bollen är lite mindre tålig, men fortfarande bättre än V1/V1x.

Jag spelar AVX i vind och V1x när det är varmt och vindstilla. Slår V1x längre och högre och den är grym på och kring greenerna. Lite mycket backspinn så man får nita inspelen lite förbi pinnen.

Det enda sättet att gå 8 rundor med samma boll är att ha den i fickan och inte ta upp den.

7 gillningar

Måste erkänna att jag 5-6 gånger spelade en annan boll på hål 10 och 11 på Södra där jag har respekt för vattnet. Men slitaget är nära åtta rundor iaf och poängen med inlägget.

…bästa börsdagen i år.
Imorgon sämsta…?..