Idag

Kikade in hos en byggda då jag var väldigt nyfiken vad det var för bil han hade i garaget.
Austin Healyey 3000 är inte direkt en dussin bil…
Självklart ville ägaren öppna huven…

Idag var det plockning av hjortron efter förra helgens rekognosering. Man märker att man blir äldre, kroppen väldigt trött och sliten efter 6,5 timmar på myrarna. Det blev 10 liter i alla fall, vilket väl täcker årsbehovet av sylt.

När man var ung, var 10-12 timmar inget problem och plockningen skedde då i betydligt högre takt och även flera dagar i rad om vädret tillät.

Jag gjorde ”samma” fast då gällde det skogens guld ist.

Dubbelt på ”samma” efter en hel vecka med golf och en rygg som är helt slut. Skogen fick dra till sig några dgr sen hade det hoppat upp nya kantareller på samma ställen. 6-7L x 2 med tre dagars mellanrum är helt ok. Då har de inte nått full storlek ännu på mina ställen.
Visst ja… 15-talet golfbollar hittades också. En Avx som varit med i 3 hela rundor nu.
Inga golfbollar på myrarna? :wink:

Egon

Inga golfbollar på myrarna, chansen liten. Teoretiskt skulle väl någon jägare eller bärplockare ha kunnat tappat en golfboll men chansen är nog lika stor som att vinna på Eurojackpott.

1 gillning

Mindfulness, retro style!

1 gillning

image

katunk-katunk-katunk-katunk

2 gillningar

Ferrari-museumet i Maranello idag. Mest för min sons skull men det var kul. Lite mindre än jag trott dock.

5 gillningar

Har jag bokat tid för utprovning av en ny GT.

svt.se. Istället för att skriva hans namn “JD Vance”, “senator i Ohio” eller liknande för att föklara vem det är så blir det en clickbait-rubrik.

1 gillning

Dels ska det in på två rader. Att bara skriva namnet skulle inte säga de flesta läsarna nånting.

”Senator från Ohio” är i stort sett lika anonymt.

Trött idag.

Just ja, idag var man en av de 65 tusen som vaknde upp med lite sus i öronen.

Bruce i all ära, men east street band, rätt tighta ändå.

Var du i Solna igår så var vi ”bara” 53 500 där :grin:

Och E Street Band heter det :ok_hand:

Men bra var det.

1 gillning

Såklart! Åhh fan, någon sa 65, det trodde jag stämde.
Men jävlar vad obekväma stolar på sittplats på strawberry…

1 gillning

Har bara suttit på fotboll. Då funkar det. Försöker alltid stå på konsert. För närheten.

Får vi lite mer regn. Banorna i närområdet är väldigt blöta redan. Tråkväder

Mera regn, blöt nog i markerna. Gårdagen check efter kantareller som var lite väl små häromdagen, helt rensat, någon har hittat vårt ställe. Fick traska till ställe 2 för en mager skörd.

Fixar vi sommarstugan för kommande uthyrning. Vi har aldrig kört Airbnb förut och är lite nervösa.

Kanske för billigt pris för intresset verkar stort.

Hur fixar ni med det andra 'b’et i BnB? Bor ni där samtidigt?

Nej. Vi tänker att de får plocka potatis och rabarber i landet.

Men mer allvarligt så är det väl i så fall bara Airb. Men appen heter ju Airbnb.