Idag

idag match mot junior på Holma gk vi spelar skratch tyvärr han har ju 0,9 å jag min stackare 8,6 får kämpa med psykning :rofl::rofl:

2 gillningar

tyvärr torsk 3/2 :cry::video_game:

Starkt med den handicapskillnaden

Måste bara fråga om det här med ilskan över arr korken kvar på flaskan. Är det ingen som häller upp i glas eller mugg längre?

Är nog mest att det blivit svårare att skruva dit korken igen eftersom den oftast hamnar snett i gängorna.

2 gillningar

Och korkjävelen är ju ivägen när man ska hälla. Viker man bak den så att den ska vara ur vägen kan man ge sig fn på att den lossnar precis när man häller.

Idiotlskt påfund av byråkrater och miljönissar. A solution looking for a problem.

Gillar den halländska stavningen av jäveln (jävelen).

Ni som var med kring 1990 - Visst svor vi över SOT-locket på öl-/läskburken? Fanskapet petade ju oss i näsan när vi skulle dricka…

Någon som har problem med det nu?

Jag tror vi kommer vänja oss med att plastkorken sitter kvar också!

Dom funkar betydligt bättre på storka korkar än små korkar. Bara o köra annan design på flaskorna.

I dag Ericsson rapport.
En titt till ca början Juni artikel i Di, Ericsson ska ned pga av blablabla.
Lite senare Investor köper mer Eriksson.
Kursen tuffar på upp.
Rapport, Di typ därav föll rusningen i Ericsson blablabla. Typ lite “fakta” mixad med nedvärderande…
Undrar hur mycket DI påverkar kortsiktigt aktiekurser…?

Det är ett problem i dagens informationssamhälle.

Det finns ju flera exempel från US of A där aktiebloggare blivit dömda för att påverka kursen på småaktier genom att fabulera ihop något som gör att läsarna av bloggen går in med pengar.

När kursen gått upp har bloggaren sålt av och inkasserat stora vinster.

Pump and dump är ju dock inget nytt.

Härom dagen blev man omkörd av en A traktor ganska exakt här…

Hoppas du hjälpte honom eller henne genom att lätta på gasen då. :slight_smile:

Mjja inte därav utan medvetenheten av att då och då är ett folk/hundar/barnvagnar ute o traskar.

Hittade jag ett bra tips för er som vill finslipa svingen!

Och jag som tänkte slå några bollar idag … :joy:

1 gillning

Undrar hur man färdas i/på en golfboll?

Får väl erkänna att jag aldrig övervägt möjligheten att en golfboll skulle kunna fungera som färdmedel.

Men många golfbollar skulle funka, dock bara på asfalt, på gräs tror jag det är omöjligt.