Det var väl hans motståndares hcp som var höga?
Det har du rätt i…
Hehe, mästare på att måla fan på väggen är man.
Det blir säkert trevligt.
Kommer ihåg när jag jagade hcp. och det var tvunget att ske på tävling. Mannåkte runt lite och tävlade.
En dam i bollen kommenterade mitt spel med att ”ni unga killar har så fina svingar”.
I början på ronden fick jag en vibe att hon jagade en golfspelande svärson. När hon fick veta min ålder … ändrades blicken.
Tror att det skilde Max 10 år på oss. Dottern var nästan hälften av min ålder.
Egon
Mmm. Mycket åkande blev det i jakt på sänkning. Dock dåligt med giftasförslag.
Redan trött på skitvädret
Skönt jobba
Hellre en sympatisk 42:a än en stöddig femma.
Bara jag slipper se nån med Maggo-järn så.
Egon
Maggo-järn?
Ja.
Jag skulle väl skrivit ”Maggo-järn”.
Ett ex. som visar på ett koncept, en spelartyp etc.
Du vet såna som spelar ensamma tidigt på morgonen eftersom de egentligen är folkskygga, skäms för sitt gamla mög i bagen och sitt spel, men har någon underfundig påhittad anledning som basuneras ut titt som tätt.
Egon
Tur att man köpte Callaways då.
Tvärt om här. Sol ömsom regn och precis så mycket regn att det inte är lönt att tänka på golf. Så det blir lite vila hemma (som jag behöver), lång sovmorgon och lite fix i trädgården när det inte regnar. Så här får det gärna vara en vecka.
Gassande sol med 30 grader vill jag inte ha. Tål inte den värmen.
Tur vi är olika.
30 grader vill jag inte heller ha, men 22-23 o några timmar sol mellan skurarna hade varit trevligt
14 grader o grått grått + regn är mindre kul.
Tur man har lite TV - Spel att lira iallafall
Typ som jag då. Jag tyckte dock mina Lynx Parallax var en relik från en bättre tid och lite coola.
Spelar helst med andra men nästa rond blir nog en ensam träningsrunda.
Kom min bonus-son tvåa i Vansbrosimningen. Man är ju lite stolt.
Hur långt efter vinnaren?
Grattis P…s!
Tre minuter efter Viktor Johansson. Sveriges OS-simmare på distans.
Sekunden före trean Fluck, Ungern.
Idag årets första hjortronplockningsdag, ovanligt tidig säsongsstart, dock tämligen få mogna bär på “mina” myrar på lite högre höjd. Kanske 5% var mogna.
Idag åskväder och de normala strömavbrotten som följer, detta på jämtlandslantstället. Inget går att göra utomhus och inte mycket inomhus heller. Får väl kicka igång vedspisen snart och koka lite kaffe.
Håller på o spånar på något upplägg för att besöka lite olika banor under kommande “semester” mest för att bara komma igång med spela. Kanske 5 st.
2 som inte spelats på decennier lockar Forsbacka gk och Billeruds gk. En runda på en tilltänkt ny hemma bana.
Filosofiska rundan är väldigt långt bort…
5 st har 7 veckor på mig, blir tajt.