Idag

Fick jag Pole Position vid Ica Maxi i Nacka.

Det är som då en ny kassa öppnar och man kommer dit först

1 gillning

1 gillning

…varför tänka när svaret ligger under näsan…

scarfacecocaine-785519-1833468869

Slår sommarångesten till. Fan att det på riktigt är halvjobbigt att vara ledig. Får för mycket tid att grubbla.

Gör som jag, jobbar på med olika saker fastän jag är panchis. Jag behöver saker att göra annars blir jag rastlös (sambon kallar det för ADHD Light).

Det låter lyxigt med att ha en massa tid, du kan få dela med dig lite. :face_with_raised_eyebrow:

1 gillning

Satte jag nytt personbästa för handicap. Inte så illa pinkat för en gammal gubbe.

5 gillningar

Jösses. Har det någon koppling till godis-stoppet kronor och en ovanligt ”fit” puttare.

1 gillning

Idag blev “gnisslet” från någonstans i hjulupphängning/fjädring bak på min F34 eländigt påträngande. Sannolikt bussningen/arna nertill som lessnat lite. Verkar vara skaplligt vanligt på BMW. Det har hörts litet grand förut men försvann när jag lät byta stötdämparna bak (pga läckage). Nu har det dykt upp igen och det behöver fixas.

Vad säger @Westersund, som ju verkar vara BMW-kännare av rang?

En kvalificerad gissning skulle ha varit att någon av de inre bussningarna på någon av bärarmarna börjat ge sig då dom oftast är i gummi medan de yttre oftast är kapslade ledlager eftersom det är hårdare belastning på dom. Men du har ju en komfortvagn så det verkar som att alla bussningarna är i gummi förutom yttre/nedre på bärarmen där fjädern är monterad. Det är lite finns i sjön, men kolla om någon av bussningarna har börjat spricka. Skulle jag vara mer specifik skulle jag gissa på nedre/främre bärarmen då dom brukar belastas hårdast. Det är nummer 11 i följande länk:

http://bmwfans.info/parts-catalog/F34/Europe/320i-N20/L-N/feb2015/browse/rear_axle/rear_axle_support_wheel_suspension/#6792525_11

Att det gnisslade när dämparna var på sista versen berodde nog på att bilen “satte” sig mer vid ojämnheter vilket tog hårdare på gummibussningarna och försvann sedan vid byte av dämpare då gummibussningarna inte hamnade i sina ytterlägen.

1 gillning

Kul, grattis!

Själv var jag nere på 2,9 förra året men diskbråck inverkar menligt på hcp har jag lärt mig i år. :joy:

2 gillningar

Nä. Bytt till fade och fått bättre bollträff med bättre längdkontroll.

2 gillningar

Ska till vårdcentralen imorgon. Med ett misstänkt diskbråck. Man får bita ihop … :grin:

Snyggt, själv har jag aldrig haft bättre än 3 som första siffra, dock var det på den tiden då träklubbornas huvuden var av trä.

1 gillning

Jag var inte helt oäven på 90-talet och hade en ny formtopp 2009. Därefter kom tennisarmbåge i först ena och sedan andra armen. Kom igång igen för ett par år sedan och har kämpat rätt bra nu.

Själv har jag aldrig haft bättre än 1 som första siffra🥴

Jag har 1 som första siffra just nu… problemet är att det är för många innan decimalen.

2 gillningar

Det värsta är att man av någon anledning får väldigt få slag med så här lågt handicap.