Frågan är då vad du dricker istället.
Vatten? Bra.
Fanta… inte bra!
Egon
Frågan är då vad du dricker istället.
Vatten? Bra.
Fanta… inte bra!
Egon
Närmar sig semestern med stormsteg. Halvdag imon och sen smiter jag nog tidigare även på fredag.
V.28 är det golf för hela slanten med åtm. 4-5 tävlingar den veckan.
Det ska bli skönt att koppla bort jobbet ett tag.
Egon
Liknande för mig. Måste jobba en del i morgon och även några timmar på fredag.
Sedan 4v ledigt med golf, polare, bbq och annat som faller mig in.
Golfvecka v29. Blir nog tre tävlingar, kanske.
Jobbade lite i måndags och igår. Nu “arbetslös” så får ta tidig semester. Får se när jobben börjar trilla in igen det brukar vara svagt under semestern och min anställde skall ju ha nåt att göra. Kanske blir 6-8v. Räknar med det som värst. Inget att vara avundsjuk på jag hade hellre jobbat.
Jag har ju förverkat min ”fria” runda på Kristianstad… men bara hör av dig så kommer vi ner o kör västra också.
Egon
Dricker allt utom just Cola. Och alkohol.
Varför?
Egon
Golfveckor är det roligaste jag vet! Nästa vecka blir det 4 tävlingar på Gävles vecka. Sedan v.30 blir det 4 eller 5 st på Ljunghusens dito.
Jobbar nästa vecka också. Väntar in det vackra vädret. Bir väl nån nyköpingsrunda i sommar förutom hemmabanan.
Haha, för mig är det nästan tvärtom…
Absolutist sen alltid. Ren princip i tonåren och unga år. Självbevarelsedrift senare i livet.
Med min hantering av mat och dryck hade jag med all säkerhet supit ihjäl mig tidigt.
Cola se ovan.
Jag valsade ju in här i tron att det var ett publikt forum som vilket som helst men många av er verkar känna varandra på riktigt? Finns det någon historia bakom?
Jag undrar även över hur man citerar andra. Svara-funktionen skapar ju bara en länk till det inlägg man svarar och det blir ingen citering.
I övrigt så avundas jag den frihet många av er har. Jag har barn som är 13 och 8 år och ligger i skilsmässa. Semestern ska vi dock tydligen spendera tillsammans för barnens skull… Blir en lååång semester. Men det är väl sista gången så jag får bita ihop. Men särskilt mycket golf blir det ju inte.
Ska väl ändå få 1-2 veckor på egen hand hoppas jag och då ska jag försöka spela en del.
Långsiktigt ser dock prognosen god ut.
Markera texten, “Citera” dyker upp ovanför…
Vissa av oss har häckat ihop sedan Golf.se startade ett forum vid namn Speakers Corner. Kan ha varit runt sekelskiftet…
Kom artikeln om grabbens äventyr i Australien upp på Golfbladets sida.
Han blev så tagen av Australien att han drog igen i tisdags och siktar på att bli “aussie” på riktigt.
Vi är ett gäng som lääänge pratat golf, i lite olika forum, först i Svensk Golfs regi, sedan i andra foruminkarnationer. Och det har kommit till folk genom åren. På 00-talet träffades vi lokalt (T.ex. Stockholmsgolfarna) på en öl, de som ville. Och vi har traditionellt spelat en tävling varje år. Så man är lite sådär halvanonym.
Lättaste sättet att citera är att bara markera den text man vill citera. Då dyker en citeringsknapp upp.
Angående småbarn och golf, många av oss är been there done that.
Häftig upplevelse!
(säg till om ni hittat ett billigt sätt att ta sig dit…)
Sådär har grabben blivit med Japan, han får väl köpa klippkort på nåt flygbolag… men Australien är nog ett jäkligt mycket bättre golfland även om golfintresset sannolikt inte är mindre.
Framtida medlem i down under svensk australienska vänskapsföreningen.?
Kul och bra text!
Väldigt många av oss har träffats i verkligheten, eller “IRL” som man sa förr Jag började personligen precis i övergången när golf.se tog bort sin forumfunktion och puttaren skapade everythinggolf.se. När han senare sålde det och nya ägaren inte gjorde vad han skulle så skapade jag och stefan det här ideella alternativet utan vinstintresse.
Vi träffast fortfarande på tävlingar och resor. Alla är precis som på forumet hjärtligt välkomna att deltaga, vi t.om uppmanar till det. Så välkommen till EG open 2024 på Lundsbrunn om du har möjlighet!
Och saknar du polare o spela med så lägg en tråd i Spontanträffar . Vart du än kommer i sverige kan du hitta polare och spela med. Jag vill poängtera att spelstyrka verkligen inte hindrar oss. Vi är allt från plushcp till nybörjare.