Idag

…avklarades midsommarhandlingen. Knökfullt på parkeringen vid Mjällby extra så tog mig ner till lokala Coop ca en timme efter stängning för att handla med scan&pay. Fy fan va smidigt. Såg till 4 andra i butiken. In, betala, ut. Smidigare kan det inte vara. Inga varor slut, men jag tog två sista matjesillarna (men lär hinna komma mer).

Lite smidigare kan det allt bli, beställde maten ikväll och får den hemkörd på torsdag…

1 gillning

Ett par timmars jobb med skruvdragare, tumstock och vattenpass (plus lite hammare, spik och cirkelsåg).

1 gillning

Saknar att ha ett bygge att komma hem till. Borde dra igång med något men det gäller ju att ha lite ekonomi för o bygga också…

Man kan tro du har rötter i Tornedalen: Bygga, bygga mer, bygga ännu mer.

Det kallas fritid. För återhämtning och vila. Borde prova nån gång😉

1 gillning

Tids nog har ni ekonomi men ej ork för allehanda project.

2 gillningar

Är du inte klar med fritiden snart själv då? :joy:

1 gillning

… Eller faktiskt igår. Idag skall det fogas. Går nog på rekordtid.

Repris idag. Ett par timmar med skruvdragare etc. Byggde en glesvägg på plats i går. I dag den andra väggen men byggd vid sidan pga noll utrymme på utsidan för att skruva. Hade tänkt måla varv två också men SMHI tänker regna lite så färgen får vänta.
Jaja. Snart bara markjox kvar. Och belysning. Och bänk. Och sånt. :blush::hammer:

Idag kostade jordgubbarna i Finnerödjas stånd 89:90 litern, så blev inga.:confused:
Igår var priset 65 och i fredags 55.
Fortsätter trenden lär jordgubbarna kosta 150 spänn litern på midsommarafton.

Nu är detta priserna här i norr.
Vad är dagspriset längre söderut?

Coop igår 95kr/kg. Inte kollat ut med vägarna där producenterna säljer direkt från åkern. (blekinge)

I dag 69:90, på Ica.
Dyrare än för några dagar sedan.
Om du väntar till på söndag så är de nog billgare :wink:

I dag bokade jag flyg t/r Alicante :es:, för en vecka med golf och tapas, i oktober. När flyget kostar 3600:- för två personer t/r Norrland, så finns ingen tvekan. Det löste också frågan om vart i Spanien vi skulle resa denna gång.

4 gillningar

Flaxa själv eller nåt billigt bolag?

SAS-flax. Är bara de och norsken som flyger reguljärt hit.

1 gillning

Läser jag om vilka fåglar som finns i Nationalstadsparken i Stockholm. Fåglar - Välkommen till Kungliga nationalstadsparken

Undrar jag om någon spelat på den här klubben. https://larssonsgolfbana.se/

För jävla fint namn ändå.

Tydligen var det Sven Tumba som var upphovsman till anläggningen med “Tumba Golf För Alla” i slutet av 1990-talet.

1 gillning

Inget man skulle åka enkom till, iallafall inte jag. Men vid en passering så, det kan ju gå fort att spela kan jag tänka mig.

Skönt att det finns sysselsättning hemmavid.
Lite motorsåg.
Lite flisa upp al. Ska strös ut på presseningen för att torka.

Flisade även upp några högar med bland ris(upp till ca 5-7cm) som togs ner innan bladning, madamen använder det till sitt trädgårdspyssel.