Skriver Turkish Airlines att jag får ersättning för det pajade skaftet. En viss mängd “pappersexercis” (i form av webbsidor där pdf/jpg/text inmatas) har behövts men deras metoder är tydliga och det är skapligt enkelt att baxa det hela genom webb- och infokvarnen.
Såg jag det här ”ridonkulous” slaget igen. Lika galet imponerande varje gång jag ser det.
2 gillningar
…fast igår. Blev Stockholms GK utsedd till Årets Golfklubb av Föreningen Golfjournalisterna.
Nyheter om svensk golf, golfbanor, golfklubbar, golfutrustning, golfklubbor.
3 gillningar
Berra
8 Mars 2024 09:03
4526
Jag är lite ambivalent. En av de klubbar i Sverige som bäst ekonomi, har det varit många gratisrundor för journalister ?
Jag skulle hellre se att någon landsortsklubb med små resurser och stor mängd ideellt arbete utses.
När en klubb har starka ekonomiska muskler är det ju inte svårt att få till en väl fungerande verksamhet.
Haha, nej du. Vi spelar inte gratis nånstans faktiskt. Vi hade vårt SM där 2022 och betalade för oss.
Men med bra ekonomi stärks förstås möjligheten att också erbjuda medlemmar och gäster något lite extra.
Berra
8 Mars 2024 09:06
4528
Hagge häromåret, anser jag vara ett bra val för årets golfklubb.
Själv tycker jag det är lite tidigt att utse årets golfklubb i början av mars…
1 gillning
Det kan man absolut tycka, men så har föreningen jobbat sen 1978.
Lundsbrunn nåt år innan det.
Nåja, för oss som varit med ett tag är tågordningen ändrad sedan sent 90-tal då klubben fick utmärkelsen i efterhand. Numera får man utmärkelsen i början på året så att man kan använda den i sin kommunikation, men naturligtvis får man den på meriter från tidigare år.
Wow! Har inte sett det där förr än nu.
En dos tur var nog med honom men det är ju ett sanslöst slag även med turen inräknad.
2 gillningar
Puttaren
Dela det här ämnet
8 Mars 2024 21:27
4538
2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Sportsnack (fotboll, hockey, m.m.)
Tränade jag lite skjutning inför precisionssäsongen (kallt som fn, men kul!). Sköt bort en lapp med ett .22-hål, men man får väl inte räkna det ändå …
hoppe
9 Mars 2024 19:06
4540
Skjuta två skott i samma håll är sen gammalt. Redan i OS 1912, femkamp, George S. Patton.
Nu hade jag ju iofs sex hål med fem skott så …