Är kass på regler, mer eller mindre ointresserad av div Tourer o så, dock att läsa in sig lite snabbt för att inte vara helt borta ger mig det jag behöver tack vare att andra har pejl.
Du är inte ensam … det är många som blir tomma i blicken när man svarar. Jag tycker det är konstigt att de inte vill veta svaret…
Sååå konstigt är det väl inte. Det är väl inte konstigare än att en basebollspelare vet hur man gör olika slagträn? Eller en F1-förare som inte kan skruva?
Ställde jag mig längre från bollen. Lutade mer framåt i höft. Körde mer à la enplans.
Slog bollen fantastiskt bra på rangen, inte lika bra på banan. Men nu vet jag vad som behövs.
Menar inte riktigt så… men många frågor är ofta ledande och när svaret inte blir som de trott då stänger de av.
Jag har slutat förklara och säger bara vad jag tycker. Det går liksom inte att vara nyanserad… när ett x-stiff egentligen funkar lika bra som nåt annars skaft i Reg. CB butt soft vs normal balans och butt stiff. De läser bara flexet och att det står 65g på skaften. Ogreppbart…
…var det dags för den årliga släktfejden.
Efter att ha haft ryggont sedan förra veckans spel kändes det tveksamt, men ryggen kändes ändå ok idag och första 9 hålen gick bra och hade hela 24 p!
Men vid andra slaget på 10e hålet brände ryggen till och sedan kunde jag knappt träffa bollen på det hålet.
Med lite tur fick jag ändå ihop 13 p sista 9 hålen och lyckades vinna - trots 0 p på sista 2 hålen.
Märkliga var att utslagen från tee funkade alldeles ypperligt trots ömmande rygg medan övriga slag var en pina.
Idag besöktes Skogaby GK och fick sällskap av Bengt. Första fulla golfrundan där jag inte spelar ensam och det var faktiskt trevligt att spela med någon annan, även om golfspelet var åt helvete.
Också i tankarna att köpa en golfbag som inte matchar klubborna. Vad säger golffolket om sånt?
Det håller jag med om, men det är också mycket si och så hos vissa oavsett om det gäller en amatör eller ett proffs.
Jag ska också säga att jag inte kunde bry mig mindre om vad det står på folks golfbagar och vad det är i dom. Men jag tycker samtidigt det är en snygg detalj om det matchar.
Det är bara de som får betalt för att spela ett visst klubbmärke som också måste ha en bag av det märket, vilket @AlbertS påpekar på ett annorlunda sätt.
Köp den bag som passar dig bäst gällande storlek, funktion, vikt, färg, pris etc. och bry dig inte om vad det står skrivet på sidan av den.
Tajta muskler i höftböjare och på lårens fram- och baksida? Jobba med stretching dagligen så att det släpper där, vilket i sin tur ger bäckenet en mer naturlig position som inte belastar ländryggskotorna i onödan.
(Haft mycket sån där skit - drivar går bra, men när man ska böja sig mer fram från höften håller musklerna emot eftersom kroppen ”hjälper” dig att motverka smärta)