Idag

Det är väl knappast förvånande? :laughing:

Du kan ju inte lämna en sån cliffhanger…

1 gillning

Även om det kanske har låtit avancerat tidigare så brukade jag faktiskt inte testa ALLT när jag provat grejer. Det brukar handla om ett klubbhuvud och några få skaft. Sedan har jag gjort det med flera olika leverantörer/märken för jag tycker det är intressant och lärorikt. Däremot så slår jag mycket boll för att de flesta utprovare inte alltid kan svara på mina (dumma varför) frågor eller inte lyckats övertyga mig. Hittills/tidigare är det bara en utprovare som gjort det.

Idag fick jag uppleva något helt annat :joy:

2 gillningar

Man behöver inte fippla. Om man börjar fylla i Katarina östra så kommer goggle föreslå gatunamn. Då klickar man på pilen längst th (iOS) och sedan kan man fylla i numret.
:wink:

…och om du slutar renovera brygga så kan vi spela lite så att du kommer i form och inte blir av med så många bollar på Las Ramblas :smiley:

Skall jag ge mig på Ecce Homo. Har redan Bortom Gott och Ont igång, men liksom Den Glada vetenskapen kan man plocka den lite nu och då, med sina korta snutta klokskap.

1 gillning

Angående stenmans inlägg om Big Max Blade:
Jag har två, en lite äldre, en lite nyare.
Bra grejer, rekommenderas! Enda vagn som passar i bakluckan på min merca cabriolet tillsammans med golfbagen.
(Bortsett från de 25.000 Kr vagnar som tas isär.)

1 gillning

Tack för tipset!

Tack! Får nog bli att sälja av min nuvarande och köpa en Blade faktiskt. Behöver verkligen mer utrymme i skuffen.

Har jag då efter 22+år äntligen beställt nya järnklubbor. Fick en massa svinggrejor fixade på cuppen. Faktiskt jäkligt kul med sån svingmätare som gav alla möjliga vinklar och grader.
Snälla callaways blev det med regular grafitskaft som kändes bra, sen en massa lie och grejer, jag litar på honom. Hinner inte få dem till EG open doch på det blir nog de klubbor som caddien på St Andrevs tyckte såg bra slitna ut, redan 2007…

5 gillningar

Blev det besök på grannbanan för att eventuellt byta hemmabana. Skicket var dock under all kritik, så dit byter jag inte.

… skall det tydligen regna utav h-e här i Uppsala. Kommer tydligen västerifrån. Har ni fått nåt av det på er? Var tvungen upp och rensa hängränna. Minns svagt att nån här kunde rensa hängrännor med bollhåv. Hur gjorde ni?

50 millimeter and counting…. Förr gav sig ju putt ut i såna här vansinnesväder och spelade golf…

Nja. Inte i 50 mm kanske. Men i Gudrun med full storm som blåste omkull ett träd på 17:e fairway medan vi spelade där.

Jag lirade St Arild den lördagen efter en fredag på Halmstad Norra! Det fläktade rejält!

Jag åkte skidor i saalbach :smiley:

Tänkte jag starta tråden “Frågor man inte vågar ställa, egentligen” och är tagen från forumet Happyride. Sen kom jag på att en sån tråd här där 99 av 100 är rutinerad, inte fyller någon funktion.

Också funderat på Svensktgolfforums “Vi måste prata om” men får suga på den lite till. Gillar möjligheten att diskutera saker utan att behöva starta nya trådar jämt. Däremot är självständiga trådar bra för sökfunktionen.

2 gillningar

Vad menar du med det? Dumma frågor är oftast de bästa frågorna, vad är de 99 av 100 rutinerade på? Om du avser typ nybörjarfrågor för orutinerade golfare, en alldeles utmärkt tråd.

1 gillning

Ja, frågar man ofta inte vågar ställa är väl frågar från en nybörjare och det känns inte som att det är många nya golfare här.

Det finns inga dumma frågar - bara dumma svar!
Tycker absolut en sådan tråd är vettig - och definitivt i ett forum där vi förhoppningsvis har bra och stor erfarenhet av golf. Hade forumet enbart bestått av nybörjare hade däremot en sådan tråd förmodligen vara rätt kass då svaren mest hade bestått av (kill)gissningar som dessutom i 99% av fallen varit fel.
Även golfare som spelat i 20-30 år kan ha frågor dom inte vågar ställa just för att dom tycker att det är saker dom borde veta.
Men särskilt sedan den stora regelförändringen 2019 och nya handicapsystemet 2020 är det en hel del äldre golfspelare som fortfarande känner sig vilsna och har funderingar dom skulle behöva dryfta.

/ TT

1 gillning

För de flesta finns områden inom golfen där det finns mer eller mindre kunskapsbrist. Jag som spelat 50+ år är i princip fullständigt ointresserad av allt som har med klubbornas design att göra. Jag fattar inte ett dyft om vad Egon och xxxx snackar om, MOI hit och buttflex dit.

2 gillningar