Det beror på vad man menar! Alla bärbagar kan på något sätt fästas på en vagn, men jag skulle inte kalla dem kompatibla. Den största orsaken är bottenplattans konstruktion för benställningen vilken blir ivägen och gör att man måste ha bagen liggande på sida om man har den på en vagn. De som benämns hybridbagar har en bottenkonstruktion som är gjord så att den passar att spännas fast på vagn (eller bil). Nackdelen med en sån är att de ofta blir ganska tunga (många fickor som rymmer mycket onödigt skräp), och inte är helt idealiska att bära en hel runda.
Det finns såklart lätta bärbagar med en konstruktion som gör att de passar på en vagn, men de är ofta mycket dyrare än en “vanlig” bärbag.
Misstänkte att den sneda bottenplattan och benen kunde ställa till det. Det var ju ingen positiva information men ack så nödvändig och den tackar vi för.
Bärbagar är ett intressant ämne. Senast jag kollade så var det bara Ping Hoofer som var bekväm för mig.
Åk till Dormy och testa alla. För om du skall bära så måste den passa. Jag hittade då ingen på Dormy, men väl på Varbergs GK en som passade. Innan dess körde jag Nike som hade helt underbara bärbagar med fulldelad topp. Stirra dig inte blind på vikt eller vattentålighet, utan fokusera på hur bra den sitter på ryggen. Allt annat är ointressant om du inte får två lika bra att välja mellan.
Det känns som det skulle finnas marknad för en bag som är flexibel där man kan hänga på lite extra fickor mm. då man har bagen på vagnen, där sätta på eller ta stödbenen om man tänker bära eller ej. Någon smart konstruktion där man kan minimera utrymmet för klubborna om man bara har halvset med sig på semestern osv.
Verkligen. Det hade ju underlättat en hel del att kunna ta del av båda världar. Behöver en bärbag när fler än jag är i bilen. Idag får man ha vagnbagen diagonalt och resten av platsen tar vagnen. Inte optimalt om man ska trycka in en eller två bagar till. Skulle säga omöjligt om vi reser med familjen, vilket är tråkigt.
Jag var idag år gammal när jag lärde mig att jag på google maps ska fylla i gatunumret innan gatan/vägen för att autofyll ska funka korrekt. Annars behöver man börja fylla i fullständiga gatunamnet och sedan fippla in på rätt ställe för att skriva in numret för att få rätt adress.
Dvs ska jag till Katarina Östra Kyrkogårdsgränd 5 så börjar jag med 5 Katar… så kommer google föreslå rätt adress inkl nummer.
Tydligen är google maps konfigurerad på amerikanska adresser som har siffran innan vägnamnet.