Idag

Det går alltid hitta en vinkel som är eländig, som man kan spinna på. :upside_down_face:

Det är trevligt att du tänker på mig ibland🙂

Idag spelade jag 36 hål. Fruktansvärt första runda på Öresunds GK men betydligt bättre under kvällsrundan på hemmabanan.

Jag har också idag kommit på att jag är dum i huvudet ibland. Hade 195 meter in och drog bollen till höger i vattnet. La ner en ny boll för att slå om innan det slog mig att jag borde droppa där bollen gick ut och istället ha 25 meter in… Blev lite lättare så.

Japp antingen är man vänster, gnäller på friskolor, neutral och gnäller på gängkriminalitet eller höger och gnäller på skatter.

Det jag känner jag skulle kunna gnälla på efter att nu ha besökt en del äldre släktingar är avsaknaden av framtidstro, den som många upplevde som fick uppleva 50 och 60-tal. Och som man själv upplevde under det glada 90-talet. Sen kan jag gnälla på att tiden inte tar slut, men det är knappast politikernas fel.

Hittade jag den här gamla bilden

Neutral ???
Finns det i politiken ?

Jag undrar om neutrala partiet skulle få någon röst.

Vad tycker ni om kärnkraften ? Vi är varken för eller emot.
Vad tycker ni om skatterna ? Vi har ingen åsikt i den frågan.

Åt vi indiskt. Tokgott. Polaren tyckte det var starkt?

Kan ju vara chilihetta så in i h-e om man beställer det så. Extra het Vindaloo kan skapa rejäla dubbelbrännare.

1 gillning

Reinfelt första mandatperioden minus vinster i friskolor.

Att han ballade ur andra mandatperioden är minst sagt sorgligt.

Enligt den Svenske kärnfysikern Jan Blomgren så är vårt elsystem förstört och förmodligen tar det 2 decennier att “reparera”, man kan ju hoppas på att det inte är sant, men åt vilket håll går egentligen utvecklingen?

Att vi kan gå runt och påstå “jag är höger” eller “jag är vänster” är ett privilegium som vi Svenskar har förlorat. Det handlar inte om politisk inriktning längre (om det någonsin borde gjort det). Nivån ligger i verkligheten på; “kommer vårt välstånd finnas kvar?” och “kommer vi rent ekonomiskt och trygghetsmässigt på individnivå kunna klara av det?”

Den politiska eliten/adeln (politikerna i toppen som vart inom politiken sedans ungdomsåren utan/knappt annan försörjning) måste bort, för de förstår inte problemen, men de förstår hur man vilseleder och byter fokus genom pinsamma retoriska fulknep.

Om ni är unga så tänker på er själva och era nära & kära. Har ni barn så tänk på era barn. Är ni gamla och röstar efter någon gammal idyll/merit som mossa växt på så fundera på om du verkligen kan säga “jag gjorde mitt bästa för att ge er så bra förutsättningar som möjligt”

Måste elen rent fysiskt försvinna några/flera gånger om dagen innan vi på allvar säger ifrån?

1 gillning

Det tror jag är en korrekt analys. Eller kosta så mycket så tillräckligt många går under.

1 gillning

Revolution är knappast lösningen och jag sätter en krona på att färgen på regeringen har ganska liten betydelse för helheten.
Jag tror att root cause är att det blivit väldigt komplext att “ratta ett land” (inte bara i SE) om man jämför med för 30-40 år sedan. El-grejen är en del av det.

Det innebär inte att jag tycker läget på elfronten är bra, absolut inte.
Bli politiker och lös problemen, kanske?

För att anknyta till de nu sommarpratande - Politisk adel. Läser också Svante Nordins ”det politiska tänkandets historia” som sommarlektyr.

Jacob De Deer och sveningvarssonen Magnusson… beklagar sig en god stund i början av sina prat över att inte bli behandlad som grabbarna grus av plebejerna, men tar de en plebejbana som vuxna? Knappast…

Samma med politikerna. Kommer alltid finnas en elit som har makten(Pareto). Man får säga att SSU var en ganska unik rörelse, där vanliga dödliga kunde stiga. Ingvar Carlson(big fan), Mona Sahlin(no fan). Riktigt hur en radhusunge i akademikerfattigt område skall hamna i maktens korridorer i dagsläget vet jag inte. Kanske bli influencer eller kommentera skräckspel med fuckfuckfuck.

Angående just elproblemens lösningar… vilken elit löser dem? Nån som läst Platons ”Staten”?

Frukosten slutade smaka bra när denna nyhet dök upp i Ölandsbladet.

Hur gick det idag? Birdie, Par, Bogey, Skitslag?

boda

”… dramatiska och förödande konsekvenser för alla , när man fattar felaktiga beslut.”

Valfri vänstermänniska: ”men det känns som ett bra beslut”.

På saligt avsomnade Kåbo Golfklubb var jag alltid lite försiktig under dagarna det var reaggefestival. Första året med skit i hålet var jag rätt glad för den puttmissen.

Fick jag upp ett Facebookminne

Spelar golf och har en riktig tråksnubbe med i bollen. Både han och jag börjar rundan uselt och han muttrar hela tiden

På hål 3 slår jag bort en boll och suckar högt: Nu spelar vi lika illa du och jag

Han svarar surt: Ja, men du har inte sju i handicap

Då svarar jag med ett ryck i ansiktet: Jag var nere på fyra innan min hjärnblödning

Snacka om att han sa förlåt. Jag garvade, och sen blev rundan något bättre

2 gillningar

Idag lästes det banguider på Öster by Stenson.
Nästa gång har Trillian lovat att vi ska få spela också!

3 gillningar

Har den pikén också. På min står det dundonald links.

Andra har också frågat :

How many hours is 120 kilometers