Idag

Om jag kom till en öde ö med wifi och typ kost och logi fixat är min padda det enda jag skulle ta med mig. Har nog spenderat typ 4 timmar per dygn i snitt med paddan sen 2011 då jag köpte min första.

Padda är såklart ok men jag har en laptop (13" MacBook Air) och att då också ha en padda är onödigt.

Har både och… Och de kompletterar varandra bra. Paddan är väldig obänglig. Enda nackdelen är skriva på den, där ligger den i lä bakom laptopen.

Mmmm och eftersom man skriver ganska mycket…

Har skrivit en ohemul massa inlägg här och annorstädes på Padda, och har missat några tusen mellanslag… inte optimalt.

Neeej! Och framförallt inte i förhållandet att kolla på nobelgalan :wink:

Skrev i nån annan tråd OT att jag tycker allt utom spegelbilden är bättre nu än i det gamla milleniet. Kom på en till som är sämre nu : Kunna bingeäta obegränsat utan att nåt hände i magtrakten. En major nackdel nu mot då.

Jösses vad mycket vatten det ramlar ner i Sthlm just nu.

Jag det är riktig julstämning ute…

1 gillning

Vi har ett tangentbord som bluetoothar fint med mobilen om man ska skriva nåt längre.

Idag (och igår) är det tillfälligt uppehåll i survädret.
Ingen dimma men det har blivit lite kallare (-3) och kommit en dryg decimeter snö istället.
I morgon hotar SMHI med -14 mitt på dagen :cold_face:


… undrar jag om det är ett tecken.

Egon

… ringde de från Blockchain support regarding my frozen account. Orkade inte lyssna klart, men det var ett par hundratusen dollar som jag hade tappat bort.

Går folk på sånt här?

Och du behöver bara ge dom lite uppgifter så låser de upp det, eller nåt i den stilen?

1 gillning

Man undrar ju om det är smartare att försöka lura fler genom att ange små summor i stället för att lyckas lura få med stora summor.

1 gillning

Kanske inte så många, men troligen tillräckligt många.

Lite som “Nigeriabrev”. Där gör man ett utskick som de flesta normalintelligenta kastar. De som ändå tror litegrann på detta, är värt att försöka fortsätta lura.

Kan tipsa om: Miljonbedrägeriet – mannen som svarade på ett Nigeriabrev - P3 Dokumentär | Sveriges Radio

Undrar man ju om foliehattarna tagit över självaste The Atlantic - eller om “foliehattarna” kanske inte hade så fel.

2 mindre träd föll i nattens blåst, friska träd där rötterna inte fått fäste i marksörjan. Fick ta hand om en av dem idag då topparna låg aningens ute på “stora” vägen.
Ringde en trädfällare som dyker upp under kommande vecka för nedtag av 2 askar modell lite större , de har fått asksjukan.( Vad det nu är)Vågar inte fälla själv då risken är att det klipper elkablar och faller över en hyggligt trafikerad väg.
Även en halvdan asp ska bort så slipper grannen vara orolig.

1 gillning

Njavars. The Atlantics artikel är väl inte särskilt konstig ?

idag blir det lite friskvård

3 gillningar