Den var bra!! Jag har inte heller spelat med någon som struntar i att kratta men jag tror som du att säga till är bra, skulle man gå ner och kratta efter dem skulle de (i alla fall de som jag känner) skämmas ihjäl och aldrig glömma igen!
Slår någon ett dåligt bunkerslag och har lite jobb framför sig brukar jag erbjuda mig att kratta så de kan fortsätta, inte samma signalvärde som att spontant kratta efter utan kommentar.
Ser aldrig någon som inte krattar, men kontrollerar inte kvalitén.
Det har jag gjort många gånger (och troligen ännu fler som gjort det åt mig). I det finns ingen symbolvärde alls utan enbart ett sätt att få golfandet att flyta på.
Nä Alberts exempel sänder tyngre signaler, får man ju iallafall hoppas…
Min killgissning är att ett flertal personer hämtar krattan, går ner i bunkern och fram till sin boll, slår bollen, krattar slagmärket och går ur bunkern där de nog krattar sina fotspår…men missar att de gick ner i bunkern 5 meter från stället de går ur bunkern.
Jag har sett ett flertal liknande fotmärken hos oss, där det bara finns fotspår som går ner men inte tillbaka.
Nu kan jag vara helt snett ute. Men borde inte en golfvärd som är ute och kör runt ha tid att även snabbkolla bunkrar. Och fixa till de värsta?
Och nej, det är inte svar på varför folk inte krattar.
Men ja, det skulle höja kvaliteten på banan.
Det där faller inom arbetsmiljön på ett sätt. Har man ett jobb som man trivs med och får respekt/uppskattning för, så gör man det lilla extra.
Sen, även trots en bra arbetsmiljö etc. finns det tyvärr anställda som inte gör mer än de behöver.
Jag hade, om jag hade styrt över en golfklubb, kämpat med klorna för att banan, banan och åter banan ska vara det primära.
Egon
Jag hade nog jobbat med tillgänglighet före banans kvalitet om jag måste välja. En bana i toppskick som ingen kommer åt skapar inget värde men helst båda såklart.
…fick jag äntligen klart med nytt jobb.
6 månaders anställningsprocess måste vara någon form av rekord ![]()
Fast om spelarna vet om att golfvärdarna åker runt och krattar bunkrarna lär ju otyget snarare öka.
Varför kratta bunkern när det ändå görs av golfvärdarna?
Egentligen är jag emot straff, det är nog mer och tydlig information som krävs.
En ide är att den med lägst hcp i bollen utses till ansvarig för att övriga i bollen sköter sig.
Du tror inte att alla vet att man skall kratta efter sig i bunkern eller laga nedslagsmärken?
Folk skiter i det. Det är en jävla skillnad.
En ide är att den med lägst hcp i bollen utses till ansvarig för att övriga i bollen sköter sig.
Så var det när jag började spela.
Man bör kanske börja i en ände och sen kommer det andra därefter.
Som det är idag så verkar golfen och banan komma lite i skymundan bland allt föreningsfolk och de “småpåvar” det skapar.
En HGK som får vara ifred kommer garanterat sköta banan med hjärta och själ. Får de ist. pekpinnar och en massa sparkrav så tappar de garanterat motivationen.
Egon
Låter som försvarsindustrin.
Grattis också!
2 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Försäljning av klubbs egendom
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Försäljning av klubbs egendom
Idag hälsade vi på vår granne som är djurvän ut i fingerspetsarna. När någon i byn hittar ett skadat eller övergivet djur tar hon hand om dessa och alla vet om det.
Dagens nyhet i djurbesättningen var en fågelunge, en kaja, som ramlat ned genom skorstenen hos en i byn och precis lyckats klara sig från att hamna i elden i öppna spisen till skillnad från ett syskon.
Efter ett par dagar har fågeln blivit mycket piggare, äter näringsrik kattmat.
![]()
Tack!
Hemsk förskjutning till vänster på bisseladoplattan men det kanske inte gick att göra bättre…