Vi var och lyssnade på Face Vocal Band I måndags.
En ganska liten tanig karl men H-E vilken bas!
Man måste inte vara 2 meter lång och väga 130kg för att vara bas
Nu märks det att banorna börjar öppna, för nu börja de tråkiga FB-inläggen dyka upp om uppslagen torv och nedslagsmärken.
Varför är det så svårt för folk att lära sig detta?
Ska man införa böter för spelare som skiter i att lägga tbx uppslagen torv eller laga sina nedslagsmärken? ![]()
Nej man skall stänga av folk. Första förteelesen en månad sen resten av säsongen. Laga ditt nedslagsmärke, kratta bunkern..
.. skada banan skall vi inte ens snacka om då kan man stängas av på livstid.
100% korrekt
En snigel i ögat för varje olagat nedslagsmärke.
Idag känner jag att i år saknas det där golfsuget som brukar finnas fram till midsommar. Trots att hemmabanan varit öppen i 3 veckor har det bara blivit 3x9 hål.
Samma här. En kombination av att jobbat som ett as för imaginära deadlines och det kombinerat med en dålig lönsamhet ger inget sug att leva alls. Plus att golfkompisen är på helgtävling i varberg.
PS. Ligger 50k+ på 1,4MSEK i omsättning första 5 så inte katastrof på något vis men ändå under där man vill vara … DS.
Är det skööönt med en vilodag!
Du kunde ju hängt på, vi hade haft en bana åt dig också ![]()
Avslutade jag helgen med två padelmatcher.
Idag återaktiverade jag mitt gamla Tradera konto, 15 år sedans det sist nyttjades.
Upptäckte jag att Audi A5 numera inte är en större sportcoupe utan en gammal A4 med nytt nummer. Som alltid är interiören i Audi så långt från charmig och behaglig att man undrar vad det är för sadist som designat den.
Audis udda nummer i A-serien är sportkupé av det närmast lägre jämna numret. Hos BMW är det tvärtom.
Problemet är att det är svårt att påvisa om du inte står vid varje green.
Enda två audi jag åkt i i modern tid är en A6 jag fick låna medans folkvagn fixade min dåvarande bil. Mycket behaglig att köra i, pendlade Uppsala-Kista i 2 veckor, Skön bil. Den andra var en A8 som en kollega hade, sitta i passagerarsätet där var första klass.
Hur det såg ut i cockpit, tja inget märkvärdigt, egentligen inte i A8’n heller.
Det är ju värre än så. Det händer att jag letar men inte hittar. glömmer (ja, logistiken med 3 medspelare kan ställa till det) eller inte såg att jag ens träffade green. Det som dock alltid sker är att jag lagar allt jag ser och då kan det blir 3-5 nedslag på nästa green som inte är mina. Ska jag halshuggas för ett olagat nedslagsmärke på en green trots att jag ligger + på lagade diton/rond?
Egon
Ja.
Det finns i praktiken bara ett sätt som kan få fler spelare att laga märken, kratta bunkern och fixa torvan och det är “socialt tryck”. Dvs att klubbledningen påtalar och sätter en skylt vid tee #1 och #10 och att alla sedan bör säga till de som slarvar, att fixa. Får effekt på lite sikt, gissar jag.
Verkligen inte!
Att det missas nedslagsmärken ibland är lätt hänt, men om alla, eller iallafall fler, blir som du och jag så kommer det snabbt att vara ett minne blott.
Jag försöker ha som premiss att alltid laga mitt eget, gärna + 1, då går jag inte back ;.-)
Skulle ett av de minst två inte vara mitt eget även om jag tror det, då är det ju iallafall inte så att man skiter i det. För vissa nedslagsmärken man stöter på, där känns det nästan uppenbart att folk faktiskt skiter i det.
Jag har spelat med en hel del som jag inte känner då vi som oftast bokar in oss i en en- eller tvåboll på Åhus. Men jag har aldrig sett någon som inte krattar efter sig i bunkern. Däremot klagar alla på fotspår. Så vem är boven?
Om jag sett någon som inte krattade efter sig hade jag sagt till. Eller kanske gått ner och krattat efter personen. Det tar nog mer.