Idag

Jag tror det beror på att 2-meters putten kan sägas bero på din skicklighet medan det är slumpen som avgör om ett riktigt bra slag från 115 meter går i eller inte. Inte ens proffsen sänker ju fulla slag särskilt ofta.

Visst kan man bli glad för slumpen också men det är, tycker jag, lättare att vara glad över att man spelar bra än om man har tur med studsen så att säga.

1 gillning

Nu är det ju inte så vanligt med 0-0 matcher längre men i min bok borde bägge lagen få 0 poäng om det blir 0-0

Även fast en 0-0-match kan var extremt underhållande med fem ribbskott och tio räddningar på mållinjen?

1 gillning

Jag tror inte att någon sådan match har spelats.

Nej, inte exakt sån. Men jag har sett massa skitroliga 0-0-matcher och såna som varit aptråkiga men lagen råkat sparka in varsitt mål.

1 gillning

Kan inte acceptera dåliga greener på hemmabanan halva säsongen.

5 gillningar

På 90 minuter…
Låter jättespännande…

Snart Juni, har inte varit på klubben för varken range,puttning eller spel i år.

Och där är också svaret på varför Bokis (och andra klubbar) bör se till att investera i banans fortlevnad och goda skick, även om det kostar 18 nya greener över två år.

”Spelar du golf?” ”Har du någonsin spelat golf?”:wink:

1 gillning

Ajj det där kändes aningens..

1 gillning

Jag tror att de kommer att tappa många medlemmar inför nästa säsong, missnöjet pyr bland medlemmarna man pratar med. Jag pratade med en kompis som är medlem i The National idag, han hade hört snacket. Först och främst pga greenerna, man tror att det är ett årligen återkommande problem, men även för att bokningstrycket är enormt på Gamla Banan.

Det där är en intressant del av det hela.
Vi är cirka 2200-2300 medlemmar i vår klubb, som har 27 hål. Dvs 500-600 för många, enligt min filosofi. Trycket på banan är högt och starttider “samma dag” är sällsynta om man är 2-3-4. Om jag hade ett alternativ (annan klubb alltså) med bra bana och där man kunde få en speltid utan att boka långt i förväg, så skulle jag byta.
Filosofin att det är bra med väldigt många medlemmar förstår jag inte alls.

1 gillning

Bokis är en väldigt, väldigt populär bana för GF-gäster, inte minst från DK. Lägg därtill ett otal fasta gubbtävlingar varje vecka, och dessutom mängder av företagsevenemag över säsongen.

Duger inte Bodens golfbana?
Nu vet jag inte exakt var du bor men det går snabbare att köra dit från Luleå centrum än för mig att ta mig till min hemmabana.

Det finns tyvärr inte några “bra” alternativ (läs: banor som gör att man vill vara medlem där) inom vettigt avstånd..

Vid målet Stockholm Marathon. Många trötta ben

Jag har varit hejarklack från km 8-35 vid flera ställen. Dotter och systerson är med. Kaos när T-banans röda linjen fick driftstopp ett tag.
Helt slut nu herregud vad mycket folk som var ute och hejade men vilken löparfest det är och vilket väder!

Idag vårkonsert med en av körerna. Då jag varit småkrasslig i princip hela året låter det ibland som man är i målbrottet.

Ont om herrar i år. De två riktigt duktiga tenorerna har gjort uppehåll eller rent av slutat. Vi är nu bara två tenorer. Vi bägge kan nog sägas vara “bogey-tenorer”. Även basarna är bara två personer. Alldeles för tunt för att det ska låta riktigt bra.

Vår körledare saknar lite pedagogisk förmåga. Hon är en otroligt duktig musiker men saknar den där känslan hur man använder körsångarna på bästa sätt och hur man övar på bästa sätt.

Utrotningshotad kör.

19000 steg själv..

Jo, vi fick ju bla gå från stadion till T centralen pga Tunnelbanestrulet.

Sonen knallade med trots 42195 i benen. Men inga nerförstrappor…

2 gillningar