Hoppas akuta smärtan ger sig snabbt. Besvärligt att ha ont i tåled. Blir väl Allopurinol sen då?
Idag badade jag i havet, var minst 10 år sedan sist. Medelhavet var varmt och en del vågor idag. Försökte mig på open water simning till en boj men vågorna var för kämpiga för veka mig. Att sedan försöka andas mot vågarna istället för bort från dem är en riktigt dålig idé, kallsup delux med saltvatten. Gav upp och guppade omkring istället. Mysigt faktiskt. Hemresa i morgon.
Tycker tvärbanan är en synnerligen välgenomtänkt lösning (men det beror ju mest på att den går därifrån och dit jag vill när jag är i tjockhults förorter).
Vi får väl se…
Men en krasch i programvaran följt av en panic gjorde kanske att bussen tvärbromsade ?
Det är alltid den som kör på som har gjort fel. Särskilt i städer är tvärnit rätt vanligt förekommande. Elsparkcyklar, cyklar, barn, pensionärer…
Jajamen
Tycker genuint synd om de som började jobba som förare i Lund efter att de färdigställde sin spårvagn för 6-8(?) år sen. Det finns bara en bana, så dom kör samma sträcka fram och tillbaka, om och om igen.
Till och med media har rapporterat om tristessen och problematiken:
https://www.sverigesradio.se/artikel/de-som-kor-sparvagn-i-lund-ar-trotta-pa-enformig-rutt
Kanske nåt för dementa att få sysselsättas med. Jag menar spårvagn är väl inte särskilt svår att köra, å de kommer uppskatta sträckan längre än en vanlig förare.
Tror inte förarna I Stockholm håller med dig med folk som springer över spåren framför spårvagnen hela tiden. För att inte tala om alla e-bikes
Men nu snacka vi Lund specifikt. ![]()
Självkörande spårvagnar borde väl vara enklare att få till?
Det skrev du inte…
Nämnde den tråkiga sträckan. Men kanske inte helt självklart. Agree. ![]()
Vänstern har alltid älskat järnväg och räls. Tror det är just saknaden av flexibiliteten dom går igång på. Att det väsnas, är dyrt och opålitligt ser dom nog mest som en fördel.
Det enda coola med spårvagn är alla gratis eldshower göteborgarna bjuds på natteligen.
Fick jag samtal av min läkare. Proverna visade på APC- och lupusresistens. Omedelbart byte till Waran. ”Kan du komma in direkt?”, frågade hon. Nä, jag är på Irland, svarade jag. ”Ska du flyga hem” undrade hon. Då blev jag lite nervös.
Krya på dig
“Näe, jag simmar” borde du ha svarat.
Mest lite förvånad att det skulle vara så akut. Har ju flugit två gånger sedan jag fick lungembolin.
Är jag fortfarande lycklig efter gårdagens konsert i Knivsta med Face Vocal Band (Face Vocal Band – All-Vocal Rock Face Vocal Band – All-Vocal Rock)
Acapella med en I gruppen som körde Beatbox
Mycket 80-tal.
Underbar upplevelse!
Tror det var bra för min gikt oxå, foten hölls I rörelse hela kvällen ![]()
Vilken anläggning de byggt I Knivsta!
Ishall, sporthall, träningshallar plus en väldigt fin konsertlokal.
Undrar om bostäder är billiga där…
Beatboxen var grymt Imponerande!
@Old-T och jag på vårdcentralen.
https://www.facebook.com/share/r/18gX4JxvPZ/?mibextid=wwXIfr