Idag

Tack, jag är expert på ämnet efter empirisk forskning.

I det aktuella fallet ger is sannolikt tillräcklig effekt tills vårdcentralen sagt sitt. Ska det vara NSAID är Naproxen minst farligt för män över 50. Topikala NSAID kan vara ett alternativ, men är inte helt ofarligt.

Utöver egen erfarenhet kan jag också hänvisa till fall där bekanta (R2D2 från gamla forumet) kollapsat med hjärtinfarkt efter NSAID-intag.

Är det bara en eller två dagar tills besöket på vårdcentralen är det bättre att avstå NSAID. Den smärtlindrande effekten som kommer direkt fungerar lika bra med paracetamol medan den antiinflammatoriska effekten ändå inte kommer förrän efter flera dagars intag.

1 gillning

Jag är kladdig på hela foten av Voltaren.
Vi rensade I förrådet på Voltaren, 4 tuber…
Ingen nyare 2014…

Hustrun googlade just symptomen. Check på alla punkter inklusive att även ett tunt lakan kan orsaka smärta.
Vad kan trigga det?
Skaldjur, rött kött, rött vid och inälvsmat.
Ha! Där sprack det, jag har inte ätit pölsa på flera år!
De andra punkterna dock…

:sob:

Tror öl är värst.

Voltaren gel är det inflammationsdämpande?

Alvedon och alkohol är väl ok? Är väl ipren och alkohol som inte är ok. Har han dock gikt så är alkohol olämpligt oavsett.

Ja

:frowning:

Det heter inte portvinstå för inte

3 gillningar

Ännu ett skäl till att det inte är det jag har, jag tycker inte om portvin

1 gillning

Läs vidare om symptomen… hög alkoholkonsumtion, osund kost mm.

Att det sen beror på kristalliserat urin i foten beror nog inte på att farbror dräller med kisseriet. :rofl:

Egon

har jag upptäckt ett ypperligt användsområde för en KinaScottyCameron.
Stödkäpp när jag ska upp ur soffan och börja stödja på foten.
Headcovern är perfekt mjuk och skön :smiley:

Ta det lugnt med moralpaniken. :wink:

Men forskning visar att det snarare handlar om genetik och kön än ett vällustigt leverne. Det är viktigt att ta bort stigmat kring denna sjukdom så att de drabbade kan få behandling.

Måste varit pengarna tillbaka i odds på att detta skulle hända :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Spårvagnen som smällde i bussen bakifrån, oklart varför bussen bromsade.

Dags att inse att spårvagnar som delar utrymmet med andra trafiktyper är en korkad lösning och få bort dessa.
Det är knappt ens charmigt.

2 gillningar

Säg det till Uppsala som just nu bygger ny spårväg. Svindyrt, oflexibelt…

Jag fattar inte varför man inte kör såna här istället?

Har dock för mig att de inte har fungerat lika bra som man har hoppats? Nån här som bor i Malmö?

Inte helt uppenbart för alla i Uppsala

Så, det var en förarlös buss som stannade, och den förarstyrda spårvagnen körde på bussen?

2 gillningar

Lördagens krämpquiz vanns av @Perra10.
Det var gikt.
Först dunderkur 3-5 dagar sedan piller under lång tid för att förhindra att jag får det igen