Gula kan vara illa det med …
Det blev något fel på dem, något med midjan
Dags att starta “Missing Cows” som komplement till “Missing People”?
Thank you for your service! ![]()
Fyllde sonen 23. Firade med en runda på Falsterbo.
Den där driven var dagens näst längsta. Ingen av de två var mina (surprise …
).
En av våra tidigare hundar spårade en gång upp ett antal kossor som hade rymt från en bonde. Bonden var imponerad då hans egen hund inte lyckades ![]()
Hmmm, svullen fot och svullet upp mot vaden?
Kan ev vara en liten propp i benet…vänta inte för länge med akuten om det inte försvinner av sig självt rätt snart (EDIT: dvs nu, kollar tidsstämplarna).
Videopratade med 1177 som sade vårdcentralen om jag inte börjar känna mig dålig. Då skulle jag höra av mig igen
Inget mot fotleden, bara runt stortåleden. Men det räcker…
OK. Såg ut som hela foten, på bilden.
Bra att det bara är tån (trombos är inte att leka med).
Det finns grader i helvetet…
Men det är fortfarande oroande map golfen
Nu har ju jag en väldigt låg smärttröskel, men det här var bland det värre jag upplevt. Den brännande smärtan när foten flyttades från horisontalläge till vertikalläge…
Barnafödande? Bah!
Kroppen gav upp direkt du blev pensionär. Lika bra du jobbar 20 år till @Old-T
Precis vad jag sade till frugan i morse när jag körde tandborsten hårt in I tandköttet:
My skiter jag I det när med att vara pensionär och går och jobbar istället. Det är ju livsfarligt det här!
För övrigt väldigt trevligt när sjukvården (1177 I det här fallet) över tekniken. “Kan du ta kort på foten så jag kan se hur det ser ut”
Kom det akut låter det som gikt. Har inte haft det själv men flera anhöriga. Svullet och gör rejält ont över leden.
To say the least…
Ta en Ipren. Det dämpar inflammationen.
Ta inte en Ipren. Ipren ger förhöjd risk för hjärtinfakt för män i sina bästa år.
Lindra smärtan genom att isa (en påse med istärningar i en handduk om du inte har en riktig kylpåse).
Om du har mer ont, ta alvedon. Upp till 1000mg kan du ta två-tre gånger per dag under en begränsad tid, men då med alkoholförbud.
Man vill åt inflammationsdämpningen som NSAID ger, inte bara smärtlindringen.