Idag

Vaknade jag av sendrag i vaden, finns det något bättre sätt att starta veckan? :rofl:

1 gillning

Har du skrivit om anläggningen någonstans? Vore klart intressant att få lite tankar om den.

Nej. Jag är semi-retired och har inte ens lirat banan.

1 gillning

Idag är elen dyr igen, men solen skiner och solcellerna producerar bra, så bra vinst för oss på det vi säljer :blush:

Nu alla band till Linköping släppta i och med dotterns examen. Väntar tills det kommer något spektakulärflygande till Uppsala. Det lär det göra nu då Trump fått styra och ställa lite.

2 gillningar

Skall jag leta. Leta efter avbrott eller dålig kontakt någonstans längs slingan som robotklipparen använder. Kan ta allt från en kvart (glapp i anslutningar) till några timmar (slinghalvering och mätning, på repeat).

Pendeln? Går i ett kick ner till Gamlestan sedan segare sista biten till Centralen…

1 gillning

1 gillning

Är det en sån där jobbig eftermiddag när man hämtat barnen och kommer hem å de kräver grillat..

Men jag försöker härda ut.

4 gillningar

… Har jag slipat ett naturstensgolv för att helt eliminera fogsprång på 11.5m² … och det blir slipning (polering) imorgon också innan fogning. Men bra blir det.

2 gillningar

…har jag startat värmepumpen till poolen, det ska bli sommar nästa vecka.

1 gillning

Det ska alltså vara som nån typ epoxygolv i släthet?

Ja bryter man fallet till två brunnar kan man ju inte ha 0,5mm fogsprång fattar jag väl.

1 gillning

Tre slinghalveringar senare → Någonstans på en sträcka av cirka 10-12 meter → Riv upp tråden (jaha, där var avbrottet) → Lägg ned ny tråd. Nu klipper roboten.

1 gillning

Gjorde den proceduren för några veckor sedan, idag rullade det runt en 6 tons grävmaskin på delar av gräsmattan så kabeln rök igen. Men den här gången vet jag ju vilka 50 meter jag skall rycka upp. Måste ändå lägga om kabeln efter gjutning av garageuppfarten så det gör liksom inget den här gången.

1 gillning

Spelade jag 18 hål för första gången på länge. Dumt. H50 imorgon och man lär väl knappt pallra sig runt i bil ens.

Kul dock med drive-drive över green på 17, lobb tillbaka och så i med putten. Min bästa runda i år (80 slag) och ändå höjning.

Önskade grabben kycklingsallad(!) till deras skolutflykt. Nåja, blev väl mest kyckling, oliver och cocktailtomater för honom.

Nöjdhet efter op. rle multifokala edof linser​:+1:
11:30 igår opererade dom idag efter en natt när man vaknade och helt plötsligt ser bra (ut) :laughing: sitter nu med paddan utan läsglas! woow, nu får vi hoppas att efter 1:a rundan synen funkade oxå…skönt är det i allafall nu…

5 gillningar

Jag har nästan gjort det två gånger.
Första gången fick vi besked om frugans cancer två dagar innan, då kändes inte ett eventuellt trassel med ögonoperation stop lockande.
Andra gången fick jag rejäl hosta strax innan. Hosta och ögonoperation… nja…
Är nästan paniskt rädd för allt som har med ögon att göra. Känns så definitivt om det går fel med ögon.
De två senaste ronderna med liktåget har jag spelat med två personer som behandlas mot gula fläcken.
Sprutor I ögonen… Blääää