funderar…
https://www.instagram.com/reel/DYb4nOCyo0P/?igsh=MXYwbTU2b2x2b2JlOQ==
hmm funderar
The PBE Hybrid - Dual Mode Electric Golf Buggy | Par, Bir… The PBE Hybrid - Dual Mode Electric Golf Buggy
En äldre släkting tror jag hade “gula fläcken” och blev ordinerad op. Han hade 4% syn på ena ögat och 14% på andra. Nu kan jag inte hur det funkar men enl. honom blir det sämre snabbt om man inte gör något. Nåväl, de valde en op på det bästa ögat och resultatet blev 0%.
.
Egon
Kalla mig cyniker men det luktar som att matsedeln är körd igenom chatgpt med instruktion om att vara vitsig. Men dom postar ju den så jag menar, någon form av humor har dom säkert.
Jaja. Det är ju inte så att man själv är utan synd. Mycket AI-stöd är det nuförtiden.
Spelade jag årets bästa nio hål (tillika 18, men första nio var sådär).
35 puttar (20 ut 15 in) ger förhoppning om utrymme för förbättring.
Tur med vädret också. Det utlovade regnet var betydligt mindre än befarat och om bara @jhenrikj och hans kumpaner kunde traskat på lite hade vi sluppit sista skuren.
Min bästa 60-gradare i mannaminne. Upp till stickan och i med putten på 17.
Femma i seriespelet (H50). Inte illa för en trasig gammal gubbe, men nu har man ont tammigf-n överallt!
@jhenrikj syns inte? du sköt han
Vänligt av dig att inte avslöja jhenrikj’s realname genom att kapa resultatlistan ![]()
You play slow, you get the bullet.
Jo för ni väntade ju jättemycket…själv presterade jag också årets sämsta första 9 kombinerat med årets bästa sista nio, men man kommer inte långt med att vara 7 över par efter 4.
Nädå, skojar bara. Vi väntade lite då och då, mest troligt för att ni själva väntade. 16 och 17 kanske var lite ert problem dock, särskilt på 17 va?
16:e tog lite tid, 17:e fick jag ta en ospelbar precis framför damtee men sedan gick det nog rätt fort. Vi fick vänta typ hela sista nio. Bollen före brukade lämna tee ungefär samtidigt som vi hålade ut.
Såg det. Obra att ligga i ljungen.
Läser jag om ett uppfriskande bråk med termer som “trängning i kassakö”, “knuff in bland flaskor” och uttryck som “jävla bög”. Slutade med 40 dagsböter à 50 kr.
Åtminstone ena mannen var 50+.
… undrar jag hur folk är funtade!?
Vi får appropåer, gnäll och faktiskt en massa skit för saker som, i mitt tycke, är saker klubben bör se till. Obs! Inte sköta men göra det enkelt logistiskt för spelarna.
Vi har fått fler soptunnor där några strategiskt placerade (5-6 tror jag) har 3 kärl. Sen finns det en enkel soptunna vid några få tee-skyltar vilka, naturligtvis, står vid backtee och inte alltid passeras.
Nåväl, skräp och fulla soptunnor är en sak.. klubben har ju likt alla andra krav på sortering så varför inte göra det enkelt?
Nu får vi gnäll om avbrutna peggar som ligger på tee. Bare in mind… ska vi springa bak 30-60m och slänga dem? Nån tycker säkert att man kan ta med sig sin avbrutna peg. Visst, det kan man men alla kommer aldrig att göra det och då blir det “skräpigt” iaf.
En skål/spann el.l nära varje tee då?
Absolut det bästa enl. mig .. men då måste ju någon banarbetare tömma den med en viss frekvens.
Det är där det går bet. De åker runt o tömmer sopor enl. schema men de kan tydligen inte tömma en behållare med peggar när de klipper tee. De måste gå av och ta upp tee-markeringar innan de klipper men ojojoj, en halv system-påse med peggar kan man inte fästa på klipparen.
Nu är jag lite ironisk eftersom det visst går men det är tydligen lättare att gnälla på medlemmarna än att tänka praktiskt.
Egon
Gick jag en akutsjukvårdsutbildning på pistolklubben och fick bl.a. lära mig sätta en tourniquet. Intressant!
Sårpackning också?
Nej, inte idag. Bara S och X. ABCDE en annan gång. Köpte dock chest seal och quick clot när jag ändå handlade … ![]()