Idag

De 2 sista begravningarna var vardaglig hel klädsel.

Jag gillar tillgång till uttag, men skulle nog monterat det där “dolt” undertill i stället. Alt. Gjort USB-uttag i stället. ska man koppla in en laptop har man ju ofta en längre sladd ändå.

Laptops kopplas med fördel in med usbc. Då kan man även slippa wifi.

https://www.instagram.com/stories/fruholtz/3898130111044017872?utm_source=ig_story_item_share&igsh=ZnBrcnJ2bTV2aHBu

Uttaget passar soffan. Båda gräsliga. Därmed förmodligen skitdyra och står säkert därmed på SR/SVT.

1 gillning

Idag funderar jag på hur den fortsatta uppfostran av hundvalpen skall gå till på golfbanan.

Jag får nog skicka en fråga till AlbertS igen.

Jag provade en gång igår att kommendera honom att sitta still vid bagen utan att vara kopplad. Även om han inte är så bollintresserad så sprang han in på greenen och norpade bollen precis när 3-meters parputten möjligen skulle gå i hål.

Jag får ta med sambon som får belöna honom när han sitter kvar vid bagen.

Är det cupfinal igen. Troligen ny torsk.

Gav jag upp på golf. Och gjorde så klart par på banans svåraste hål (i mitt tycke).

Sedan körde jag iväg på tur med frun och äldste grabben. Lite allmän sightseeing, bl.a. svensk golfhistoria.

1 gillning

Egentligen skall ju alla hundar vara kopplade men…

… Fred har inget alls intresse av bollar egentligen som Cisco hade. Båda hundar har jag dock lärt “min!” och då får han ej röra. Gäller mat och allting. Träna med en godis som han inte får ta som du håller i handen. Funkar rätt bra.

Att kunna stanna på kommando samt “filten” är två bra kommandon man kan träna in. Få godis när man går till filten och sen godis för att man stannar kvar. Brukar sitta fint efter något år, en valp vill ju gärna vara nära.

Om du vill ha speciell pli som gäller på golfbanan, ha en speciell sele, halsband eller bandana han bara har på golfbanan. Då gäller ditt regelverk. När vi tar på oss den utrustningen är du som förare konsekvent med vad som gäller.

3 gillningar

Tack för tips.

Lite nytt

2 gillningar

Känner jag av andra sprutan av bältrosvaccinet .
Tappade det mesta efter 14e

Tydligen hade jag ganska kraftiga vattkoppor i 3-4 års åldern, så har funderat på bältrosvaccin.
Vad är symptomen efter vaccinationen, och hur länge har det hållit i sig?

För mig.
Vax #1: Febrig och inte i form för arbete dagen efter sticket. Dag två var jag ganska ok.
Vax #2: Inga större känningar.

1 gillning

Funderar jag på att skaffa båge igen. Ofta lite bråttom till jobbet.

https://www.instagram.com/reel/DYMj_xcteSO/?igsh=NzE2czBpZmx5bWhx

“Svenska Golfbanor” la upp denna bild på Facebook. Nån som plockar banan? Jag har ingen aning, men ser förbaskat fint ut! Ska en bana prompt ligga i inlandet och inte vid vatten, så ska den ligga sådär!

Lite febrig och trött dagen efter (sov väldigt gott till golfen igår), sedan ingen mer än ett stort hål i plånboken :grin:

1 gillning

har jag precis pratat om “Bulten i Bo” i radio.

Ser jag att Red Arrows nog skall visa upp sig under 100-jubileet i Linkeboda. :slight_smile:
22 Aug - Swedish Air Force 100-Year Anniversary Show 2026, Linkoping, Sweden Display
23 Aug - Swedish Air Force 100-Year Anniversary Show 2026, Linkoping, Sweden Display

Tänker jag på spelytorna på Crownwood Club. Makalöst fin rull på greenen intill ettan. Frågan är om någon annan bana i Sverige kan mäta sig med denna. Ullna kanske.

Kolla videon och bedöm själv.

1 gillning