Bred om baken?
Ser jag att McIlroy och jag har samma smak.
https://www.instagram.com/reel/DYNNo41gLsP/?igsh=ajU5bmpqanF4OWs=
Bara(?) Cypress kvar att lira.
Får inte ihop denna. Ska du bli svärfar officiellt? Eller har du blivit morfar?
Inte i Rock n roll
Var ju inga kioskvältare han kom med direkt
Folk är egendomliga. Varför stå ute i regnvädret när det bara är att gå in på närmsta pizzeria och invänta besked från sj.
Mickis pizzeria cirka 200m från stationen i Grums. De hade öppet till kl.22
Ett par kanske slank in, men det gör inte scoopet större
Officiellt? Hon har pojkvän. Han är lika “tappad” bakom vagnen som alla andra i hans ålder. Han har naturligtvis andra kvaliteter och kan massvis med saker men inte knyta slips.
Egon
Aha det förklarar saken.
Ja själv lärde jag mig en massa knutar under yuppieåten men jag glömt alla utom en. När bar jag slips senast? Det är på begravningar.
Har jag spelat padel med sambo, bonusson och svärdotter. Galet kul.
Sen suverän lunch på Salems GK.
Nu på tvärbanan på väg till cupfinalen.
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Humorhörnan
Obekvämt för ögon och rygg?
Smart och fult
Är det en Malmsten? Vi har en del Malmsten hemma, tidlösa grejer. Men den där känns lite som en flirt med 50-talet.
Ingen aning om märke. Såg bara eluttaget.
Jag såg bara soffan
Att kunna knyta innebar vuxenpoäng när jag var “ung”.
Egon
När jag under studietiden sommarjobbade i baren på en kryssningsbåt så var ett av kraven från barchefen att man måste kunna knyta sin egen slips! Nuförtiden är det bara till bröllop och begravningar som man använder slips.
Såg jag detta. Smart eller fult?
Möbel för offentliga miljöer väl?
När jag under studietiden sommarjobbade i baren på en kryssningsbåt så var ett av kraven från varchefen att man måste kunna knyta sin egen slips! Nuförtiden är det bara till bröllop och begravningar som man använder slips.
Jag fyller 50 och kan inte knyta slips utan instruktionslapp. I början på mitt arbetsliv hade vi dock alltid slips på jobbets julfest och på middagar på konferensresorna.
Nu är jag ju egenanställd sen många år och har inte det sammanhanget längre men jag tror att det har försvunnit helt och hållet. Möjligen har nån äldre kavaj och skjorta.
Så det är bröllop, dop och begravningar här med. Dock kör jag alltid kostym och slips på nyår.
Fast på dop har de flesta inte slips heller längre. Vissa har inte ens kostym.