Vi har en statsminister som inte kan knyta snygga slipsknutar ![]()
Vadå snygga… Det kan inte jag heller. Men en enkel får jag ihop efter några försök. ![]()
Egon
Viktigt att den inte är sned.
Dubbel Windsor… Funkar för mig!
Men jösses vad skönt det är att slippa strypsnaran!! Det är nog 25 år sedan jag “ville” ha slips. Därefter har det enbart varit på begravningar.
Det femtiotalet slipsar jag har sparat kanske snart blir moderna dessutom…
Inget annat duger!
Mycket annat duger, beroende på slips, krage och övrig klädnad! ![]()
Det jag fastnade för med dubbel Windsor var att den är symmetrisk. Gör man den riktigt tight blir den inte heller så stor (men man kan knyta den löst och få något riktigt fläskigt under hakan, vilket inte passade mig).
Har införskaffat en fluga modell snäppa på.
Dubbel windsor är det enda som duger, men problemet för mig som har tjurnacke är att när jag knutit färdigt slutar slipsen i bästa fall i navelhöjd. Finns förlängd slips?
Jag hade från början det helt omvända problemet: alldeles för smal hals (vilket innebar att jag fick köpa skjortor med extra lång ärm).
Jag gissar ju att det finns extra långa slipsar men det finns ju rätt mycket att “ta på”: Jag hade ju oftast den tunna delen av slipsen lika lång (nästan) som den breda, just pga min tunna hals. Och man ville ju inte att slipsen skulle hänga ner för långt. De 30-40 cm som slipsen var dubbel borde räcka till en rätt tjurig hals…
Idag blev jag sugen på tårta. Åkte förbi ICA Maxi i Solna och hämtade en to-good-to-go kasse. Fick en Princesstårta 8-bitar och en Chokladmoussetårta 12-bitarvoch en bakelse, allt för 125kr. Vet inte vad jag tänkte
vad ska jag göra med allt det här?
Hoppas barnbarnen och deras föräldrar kommer ut i morgon eller att grannen är sugen.
Inför US Masters hoppade jag på ett streamingerbjudande från Allente att få tillgång till Viasat Golf till ett rimligt pris.
Nu ändrade de upplägget lite och golfen skulle ingå i ett av deras plusutbud fram t.o.m. Augusti för lägre kostnad än basutbud + golf.
Nu är jag tydligen tvungen att avaktivera golfstreaming i ett hörn och aktivera i ett annat. Krångligt, vete sjutton om jag orkar detta för tråk-majorn som börjar imorgon.
Viaplay golf via Telia. 179:- per månad utan bindningstid. Kräver kanske Telia bredband?
Ja, ja…
Så länge man följer regeln “har man slips SKA översta knappen vara knäppt”
Nej, det räcker med teleabo för att få det
Kan inte på standardskjortor. Får köpa 2XL och kavla upp ärmarna.
Samma problem som jag har med kalsongerna.

