Idag

Har transportstyrelsen/trafikverket problem för 2a gången denna veckan.
Inte länge sen min dotter inte heller kunde skriva prov.

Hur kan det var så dålig driftsäkerhet?

Softar o tar det lugnt, vaknade runt 14:00.
En helt vanlig procedur inför 12timmars natta.
Hoppas som vanligt att det mesta fungerar så det blir enkel basic övervakning.

Driftas väl fortfarande av IBM i utlandet ?

Idag blev det en lång dag…

05:10 körde jag iväg till jobbet och jobbade till kl.18.
Sedan direkt till golfbanan för att hinna till starttiden 18:30.
Klockan 20 kom vi in till klubbhuset igen och då vaknande min inre golfnörd till liv.
Då jag nyligen köpt ny driver (Cobra OPTM) och nu har en möjlig köpare på mitt gamla driverhuvud tyckte jag att det var lämpligt att ge sig ut på hål 8 på Lakes och jämföra lite innan jag säljer min gamla GT2.

Efter att ha slagit 42 slag verkar det som att min nya driver går nånstans 5-10 meter längre än den gamla, och då hade jag ändå den tyngre vikten längst bak i dag så med stor sannolikhet finns det ytterligare några meter att kräma ur. :slightly_smiling_face:

Vid 21:30 var jag färdig och satte mig i bilen för hemfärd så nästan 17 timmar blev jag borta idag.

1 gillning

Den högras skaft ser ut att vara längre. Va det klubban som gick längst?

Det är en synvilla.. När jag ställer klubborna bredvid varandra så är dom så lika att jag inte kan avgöra vilken som är längst.
Fast det var den med svart skaft som gick längst, och även är nyast.

1 gillning

Toppar vi upp poolen i vattenbristens tecken.

2 gillningar

Ser ut som ett riktigt skönt ställe för lite sommarhäng.

1 gillning

Ett sätt att hålla barnbarnen nära. :smiling_face_with_three_hearts:
Det var stenlagt tidigare, vi plockade upp all sten och byggde trädäck i vintras. Mycket trevligare såhär.

5 gillningar

spelade jag min andra omgång i liktåget på klubben.
Slaggolf. Vinnaren från röd tee gick på -11 netto, tvåan -8

Minus 11? Sportigt.

Hade de slag?

2 gillningar

Massor säkerligen

idag sista rundan på några veckor :sleepy_face:

Vadan detta uppehåll?

op. ögona sätta in linser

3 gillningar

Grattis! Jag bytte linser förra måndagen och har spelat tre 18-hålare sedan dess, senast idag i regn men det var en fröjd att slippa glasögon i regnet. Det har funkat över förväntan hittills.

2 gillningar

Mtp. diskussionen i språktråden om barn och deras okunnighet. Idag ska jag åka till dottern och knyta en slips. De har googlat och försökt men får inte till det. :face_with_peeking_eye:

Förutom 80-talets smala skinnslips och det lite senare kostym-modet då har jag väl burit slips en handfull ggr. i mitt liv. Att kunna knyta innebar vuxenpoäng när jag var “ung”.

Egon

2 gillningar

Svepskäl. Du vill träffa dottern. Hon vill träffa dig. Slipsen är ett alibi.
:wink:

3 gillningar

Be dom installera den här appen istället.