Idag

Den 8/5 2023 och den 8/5 2026. Nionde green.

3 gillningar

Fyller Sir David Attenborough 100 år.

3 gillningar

Vinter shorts, vår långbrallor. Är du lite felkopplad i känselnerverna?

2 gillningar

Jag kan tipsa om detta: Plexgear Laptopställ i aluminium | Kjell & Company

Jag tycker det är skönt att få laptopskärmen och vanliga skärmen/skärmarna i så lik höjd som möjligt:


(glöm den extra laptoppen som står i bakgrunden, den är inte kopplad till skärmarna)

Jag slog igen Dell-laptopen och nöjde mig med två stora skärmar. Min privata laptop packade jag ned när jag fick min uppgift.

Köp nåt sånt här. Jag har testat att ha tre vanliga 27" skärmar men tycker att det blir för mycket att hålla reda på. Att ha olika storlek på skärmarna skulle få min OCD att rusa dessutom. :smiley:
https://www.komplett.se/product/1310251/datorutrustning/bildskarm/bildskarmar/philips-49-curved-skarm-49b2u6903ch00?queryid=2ef72971eb301d7d6de792141066a04c&sort=None

I grunden tycker jag idén med svängd, rejält bred, skärm är kanonbra. Jag har dock haft en kollega som haft det (när jag inte hade det). Teamsdemonstrationer blev inget bra. Dela skärm innebar skalning som inte var lysande. Dela fönster funkar inte heller eftersom våra program byggs upp av flera fönster (varje tillägg man startar startas i sitt fönster).

Skulle nog blivit bra om vi båda haft likadana skärmar…

Sen är jag lite smålänning… Priset på en stor svängd är mer än dubbla priset mot samma yta med två-tre skärmar…

Att ha olika storlekar upplever jag inte som ett stort bekymmer. Mitt jobb görs i de två stora. Teams, och möjligen mail, ligger i laptopskärmen.

1 gillning

Det går att lösa tror jag. Med virtuell uppdelning av skärmytan till flera skärmar i skärmen.

Fuskversion: Win+pil höger/vänster gör en liten låtsasmaximering på högra respektive vänstra sidan av skärmen och det duger för mig så jag har inte grävt nåt djupare i det.

Jag har en sån stor ultra wide hemma i villan men både på jobbet och i lägenheten har jag 2 st 27". I ärlighetens namn upplever jag ingen större skillnad. Det är mer att det ser prydligt och snyggt ut och att man slipper sorgkanten i mitten.

Det är inte jag på bilderna, men hur visste du att jag är lite felskruvad i känselnerverna? :wink:

Dvs: Jag fryser verkligen inte ofta och även om jag blir kall så fryser jag sällan (undantaget fingrar och ibland fötter, vilket är helt normalt mht reglering/cirkulation). Även om jag är kall och min fru säger “rör mig inte med de där kalla händerna” så är jag genomvarm efter 2-3 minuter under täcket. Varm blir jag lätt, överkokt ibland och då är jag inte en trevlig person att vara kring.

I mitt fall är skarven inget problem eftersom jag naturligt jobbar i (minst) två fönster där det viktiga alltid är i helskärm, rakt framför mig (tilläggsinfo/styrprogram i skärmen vid sidan om). Men visst tycker jag en stor rundad bredbild vore en fördel om jag blundar för kostnaden. I ärlighetens namn: Kostnaden är ju ointressant om det ergonomiskt är en stor vinst.

Parentes: Min son upplevde ett problem i alla (fps-)spel där sidorna gav trevlig information men det viktiga hände precis centralt där skarven skulle varit med två skärmar. Alltså körde han med tre likadana skärmar.

Han fryser när det är varmt
Och skrattar på begravningar

1 gillning

Jag har faktiskt liknande foton från min hemmabana.

Världens viktigaste man, hoppas att han lever 100 år till.

Den platsar nästan i musiktråden.


3 gillningar

Idag är jag lite smått nyfiken på vem som ska spela på hemmabanan senare i veckan..

1 gillning

Ja, det är inte varje dag man spelar med en 39-hcpare :wink:

4 gillningar

Hon kanske är skitsnygg! :smiling_face_with_three_hearts:

Det där är säkert min gamle tränare Nikolaj Jacobsen och hans fru, medlemmar i Bokskogens GK. Där får du en motståndare med drivern. Han gjorde hio på KB hål 8, en par 4, förra året. Jäkla trevlig kille, Pro på Hylliekroken.

1 gillning

Du kunde din Reeperbahn