Idag

Bör ligga bra till om jag ber om större skrivbord.

1 gillning

Tänker mig den här synen på första tee när forumfolket sätter igång i Polen.

Mannen i hatten är naturligtvis nestor @Hogan och de andra är…ja ni andra!

3 gillningar

“Fick” (67kkr) jag mina ögonlinser utbytta mot multifokala linser. Jag hoppas att det blir bra.

5 gillningar

Säkerligen blir det väldigt mycket bättre.
Berätta gärna status om ett par veckor.

Hur illa såg du innan bytet ?

Har det bokats tid för att pensionera dom 10 år gamla järnklubborna… Nu blir det nog bara ett set till innan träfracken.

5 gillningar

Håll igen nu…du menar naturligtvis bara ett NYTT set till eftersom man inte kan få för många gamla fina klubbor! :wink:

1 gillning

Jag hoppas du hinner med i alla fall ytterligare ett set.

Köper ju seniorklubborna redan nu, förhoppningsvis bara wedgebyte framöver. På dom 10 åren har jag ju dessutom spelat säkert 1000+ varv … så mycket golf kommer jag inte spela nästa 10 osv.

Kör du på samma märke så blir det väl zxi7. Klämde på dem idag, ser nice ut.

Egon

Korrekt, fast…

… om vi får tag på.

Är det 9 år sedan jag spelade denna. dags att planera en ny resa

3 gillningar

poppade det upp en påminnelse i telefonen att åka till Polen i morgon :slight_smile: (ja jag måste crossposta)

1 gillning

1 gillning

Hugaligen

Det fungerar redan mycket bättre. Jag ser bra på alla avstånd, läser helt klart på kort avstånd, men är påverkad med lite flimmer och lite mosighet som förhoppningsvis ska bli bättre och bättre. Jag ska prova att spela nio hål i eftermiddag som ett litet test.

Jag har haft glasögon sedan 30-årsåldern pga astigmatism och sedan ökande åldersförändring. Jag har haft progressiva glasögon i flera år men när jag köpte nya glasögon i höstas så tyckte jag att det inte fungerade bra då det blev för stor skillnad mellan fokus på nära håll (nertill i glasen) och fokus på långt håll, delvis beroende på min nackskada som gjorde det jobbigt med huvudrörelsen upp och ner. Så jag bytte till enkelslipade glas för läsning, långt håll och terminalglasögon men dom fungerade inte då höger glas fungerade bra men inte vänster. Optikern sa då att man inte kunde göra glasen “lika bra” så då bestämde jag mig för att skippa glasögon och satsa på linsbyte. Jag har inte ångrat mig (ännu). Det är kanon att slippa glasögon men det känns lite “tomt” så här i början :smiley:

3 gillningar

Och jag som tyckte att det var jobbigt att dra på långbyxor istället för shorts när jag gick ut med hundarna vid åttatiden imorse..

Jag har varit sugen på det där också men vågar inte. 2002 gjorde jag en LASIK-operation för att ta bort min närsynthet men sen runt 2009 så behövde jag glasögon igen. Inte pga exakt samma fel men pga lite andra förändringar i synen. Sen dess har jag fått ändra styrka på glasen med jämna mellanrum. Det gör att jag inte vågar operera mig igen. Tråkigt om man behöver glasögon igen om 5-10 år.

Snön är borta nu och det är +9. Men aningen ovanligt att det lägger ett lager snö den här tiden.

Vissa kan det utan att låta ansträngda…
Varit på stället jag köpte 4 hjulingen på för ca 1 år sedan för att ordna lite saker på den som skulle gjorts för 1 år sedan…
De ordnar det önskade:).
Så grymt viktigt med rätt person vid kundmottagning/sälj.

1 gillning

Men 70k på 10 år är ju “bara” 291kr i månaden. Får man 10 år med bra syn är det väl inte mkt mer dyrt än glasögonkostnaden du slipper?

1 gillning