Bara jag som har problem med svenskgolf.se?
Har det varit en trevlig dag.
- Sista arbetsdagen före fyra veckors semester
- Jag träffade Jockem (för de som är gamla nog att minnas honom) vid majbrasan
- Hustrun vann ett dussin ProV1or på lotteriet vid brasan
Stötte jag på en gammal forumbekant (från ~20 år sedan).
”Vi har ju spelat golf ihop”, säger en kille när vi ska gå av planet. Det är ju inte direkt en unik identifierare så jag fick trevande fråga var. Lidingö, första SCO.
Självaste Persimmon, minsann. Trevligt.
Jockem, väl mannen som spelade golf i 30 cm pudersnö?
Har nån videon? Finns länk? Ser så skönt ut, med de som stillsamt åker skidor i bakgrunden som fond. En höjdare i klass med uppvridningsmannen.
En passus.
Jag fick upp ett minne på FB där jag hade lagt ut att jag gjort min första Swishbetalning.
Jocke svarade “Är det dödsstöten för iZettle?”
Nu till poängen:
När jag var I London I påskas använde gatuartisterna iZettle (eller liknande) så man kunde blippa som uppskattning istället för att lägga pengar i en hatt.
För mig som aldrig har kontanter var det ju bra
Här i norr på marknadsdagarna tar knallarna numera bara Swish eller kort. Kontanter vill dom inte ens röra. Markant skillnad mot för typ 20 år sedan då det endast var kontanter som gällde.
Hur löser dom det skattemässigt?
Marknadsknallar och svarta pengar är ju synonymt.
Egon
Kontantbetalningen försvann när lagen krävde att dom skulle ha en svindyr uppkopplad kassaapparat och krav på att kunden skulle få kvitto vid kontant betalning
Skattemyndigheten gick sedan runt på alla marknader för att kolla att knallarna följde lagen.
Dessutom tar bankerna snuskigt betalt för att ta emot kontanter så att det är betydligt billigare att ta betalt med swish eller kort än kontant.
har jag skakat tass med Graham Potter.
Det va väl inget, i fredags satt jag rygg i rygg med Anders Torstensson ![]()
Men du gillar väl honom ![]()
Blev jag jäkligt sugen på hund.
https://www.facebook.com/share/r/18U14XMFau/?mibextid=wwXIfr
Är jag otroligt nöjd med Uppsalavädret. Soligt och fint hela ledigheten från i Torsdags med en grådag igår som gjorde det till en mysläsdag. I dag välbehövligt regn. Sedan prognos milda vårtemperaturer veckan ut.
Någon medicinman måste dansat de rätta danserna. Ugh!
Började jag på min praktik. Fick själv bygga min arbetsplats. Nu är det bara att sätta tänderna i lite roliga uppgifter.
Det ser ut som du skulle behöva en halvmeter till skrivbordsbredd.
8 deklarationer inskickade, 2 till på väg.
Fick iväg min deklaration idag efter att trott att jag redan var försenad men sista datum flyttas ju när den 2:a infaller på en helg.




