Han blev inte bättre i golf…
Man kan också strunta i alla synhjälpmedel och låtsas att man är stupfull hela tiden.
allra helst med mitt synfel. Ser inte på nära håll, ser inte på långt håll
Det blev inte helt lyckat helt enkelt.
Det finns ju ingen garanti för falk-öge-syn. Rätt många har fortsatt behov av synhjälpmedel efter linsbyte, dock slipper man ju gråstarrsoperationen. Nästan alla som uppnår ålderdomen drabbas av grå starr och åtminstone hälften måste göra operation för att ha rimligt bra syn.
Bara väntar på all skit man fått ska ge sig.
Sista smällen är riktigt jobbig.
Antibiotikan jag fick var nice febern försvann fort, kunde börja andas normalt.
Antibiotika kan ge bieffekter…har fått den värsta halsbrännan jag varit med om. Medicinerna tar dåligt än så länge..
Inget jag drabbades av vid yngre år..
Körde vi lite vibe coding i Claude Code som avslutning på min AI-kurs. Kul sätt att jobba på och hur enkelt som helst. Ska snickra ihop en liten app på mitt elprojekt och se hur det blir.
Att koda med AI är ungefär som att försöka hitta en bild på cisco på internet (som inte är cisco). Man kan hitta många bordercollies som är rätt lika, men aldrig exakt. Likadant med kod kommer det saknas features eller fungera annorlunda mot vad man tänkte (baserat på hur andra tänkt före en).
Inga nya idéer skapas av AI (av naturliga skäl).
Koden som AI genererar tycks dock vara av rätt god kvalité. Har inte kollat hur effektiv koden är men det borde inte vara några jättestora problem. Skulle kolla hur den implementerar en polygonfyllare… men då tar den väl fatmap2 som referens som alla andra på 90-talet… ![]()
3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Datanörderier
Det går väldigt snabbt att få ett resultat. Som blir ”good enough”. Hade det blivit bättre med ”riktig” kodning? Sannolikt. Hade det blivit bättre om jag skulle koda manuellt? Tveksamt eftersom mitt tålamod inte finns.
Pick your battles.
idag 1:a matchen för i år mot junior hmm
AI gör att jag kodar över huvud taget… Men det är en lynning anställd, man får ta honom i öronen. Men jag lär mig en massa javascript på köpet.
6 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Allt om matlagning och dess utrustning
BI-analytiker. En släkting jobbade ett tag på företaget Transmode. Företaget höll ju inte på med vad namnet lät som men släktingen fick ju frågor om vad vi tyckte att de borde sälja.
Äh, kollar mest flygförmåga och läget i kupan.
Skulle jag ta min nya medicin, men fn vet om jag hinner läsa klart bipacksedeln.
Påminner om detta: https://www.youtube.com/shorts/6YrrOBglMMc
Äsch, vänta tills den kommer som ljudbok
Det viktigaste är att kolla hur många du ska ta, hur ofta du ska ta dem och kolla vilken kroppsöppning du ska använda.
Injektorpenna så förhoppningsvis ingen dylik.
