Idag

Det intressanta är att vi, visuellt, inte haft tillstymmelse till den mängd snömögel det brukar vara. Nån fläck här o där bara. Nu, så här några veckor in i säsongen där det först mest ”bultats” men också klippts (senaste veckan minst) samt vertikalskurits… så visar det sig fler fläckar än tidigare.
Min alldeles outbildade tanke var att det var olika sorters gräs som inte kommit igång än. Att vi har olika sorters gräs på green (fläckvis) är iofs fakta och därför drog jag den till med den killgissningen. Och… ang. Att förekomsten av fläckar ökat har jag koll på. Några greener har jag synat veckor före öppning och förvånats över hur fläckfria de var. Men inte numera.

Egon

Grattis AlbertS, nu börjar det likna något, +20 i nordöstra Skåne imorgon.

1 gillning

Norrskensflamman?

Västra Blekinge hmpf…

Är det dags för flyget söderut. Destination :spain:.
Lite sol, lite vin, lite golf, lite tapas, …

6 gillningar

Ser jag att det ännu en gång verkar löna sig att vara vaccie.

Lägg ut bilder.

1 gillning

I den mån det blir bild(er) som är “bra” så kommer nog en eller annan.

Idag har jag varit i Norge och hämtat sonen efter säsong. Bra test av nya bilen. Har gått fantastiskt bra 92 mil och 3 laddningar. Någon app som fick panik laddas och registreras men i övrigt smidigt och trevlig körning. Lite räckviddsångest första benet men när vägarna krokna och värmen kom så ordnade det till sig och elen räckte gått och väl. Enda skillnaden mot bensin är att förut kunde jag räkna bort 30 min på gps:ens ETA men nu fylls den av en laddning.

1 gillning

Använder du Waze kan man slå på att den skall lära sg hur man kör, min visar “rätt” ETA.

Idag byter Chalmers sin logga mot…va fan är detta ??? :rage:

wow, enkede IK all over again….

1 gillning

Gissningsvis har dom anlitat samma “konsulter” ?
1,5 mille ska nya “loggan” ha kostat att ta fram.

1 gillning

Det lutande A:et, bara det gick på nästan en mille.

4 gillningar

Kommentarerna på LinkedIn är enbart negativa: #avancez #chalmersuniversityoftechnology | Chalmers tekniska högskola | 134 kommentarer

1 gillning

idag bokat synyndersökning för RLE linsbyte orkar inte med kontaktlinser mer

1 gillning

Glasögon då?
Alltid kul när det regnar

1 gillning

dyrt blir det för en gammal pensionär :upside_down_face::cold_face:

Har en kompis som inte alls blev nöjd med en sån operation.

varför