Det intressanta är att vi, visuellt, inte haft tillstymmelse till den mängd snömögel det brukar vara. Nån fläck här o där bara. Nu, så här några veckor in i säsongen där det först mest ”bultats” men också klippts (senaste veckan minst) samt vertikalskurits… så visar det sig fler fläckar än tidigare.
Min alldeles outbildade tanke var att det var olika sorters gräs som inte kommit igång än. Att vi har olika sorters gräs på green (fläckvis) är iofs fakta och därför drog jag den till med den killgissningen. Och… ang. Att förekomsten av fläckar ökat har jag koll på. Några greener har jag synat veckor före öppning och förvånats över hur fläckfria de var. Men inte numera.
Idag har jag varit i Norge och hämtat sonen efter säsong. Bra test av nya bilen. Har gått fantastiskt bra 92 mil och 3 laddningar. Någon app som fick panik laddas och registreras men i övrigt smidigt och trevlig körning. Lite räckviddsångest första benet men när vägarna krokna och värmen kom så ordnade det till sig och elen räckte gått och väl. Enda skillnaden mot bensin är att förut kunde jag räkna bort 30 min på gps:ens ETA men nu fylls den av en laddning.