Idag öppnade jag en mobilräkning från Telenor och funderar på hur dom kommit fram till beloppet dom fakturerar.
En normal månad har jag betalat 299:-
Då jag bytte till Halebop 1:a april i år så tänkte jag först att denna faktura var från mars månad men perioden som står specificerad på fakturan är 2026-04-01 - 2026-04-01.
På något sätt har dom kommit fram till att denna dag kostar 197:-
Ännu konstigare blir det med tanke på att mitt abbonemnag stängdes ned vid midnatt den sista mars så den 1:a april som jag blivit debiterad för hade jag inte ens tillgång till tjänsten.
Hämtat nya sommardäck till lilla bilen, skiftat till dessa, tvättat vinterhjul.
Fixat lite utomhus. Fixat lite inomhus.
Solen lyser så en plats i soffan utomhus med ngt kallt att dricka, är inom räckhåll lite senare idag. Sol på altanen från cirka kl 11 till ungefär 2230/2300 mitt i sommaren men så här i mitten av april är det ok sol-värme till kl 16/17-ish (sedan blir det lite för svalt, även om solen lyser).
Det är onekligen ganska trevligt att inte behöva göra de där 40 timmarna.
Som jag skrev tidigare: Vi vill ha en lägesrapport ungefär 1-2 dagar innan du förväntas börja jogga i ekorrhjulet igen.
Här är det inget bokningsbart ännu men om, säger om, vädret är gynnsamt (dvs varmt och skapligt torrt/blåsigt) så kan det kanske bli tidig öppning för snön är borta i princip överallt och det är cirka två veckor före “normal” ordning.
Vi får väl se hur mycket inhopp det blir under de 4 månaderna. Jag är en sån som inte har två telefoner utan om det kommer ett Teamsmeddelande så svarar jag när jag kan. Samma sak, om det är något som behöver fixas och jag inte tycker jag vill/har tid så säger jag nej.
Lite såna där “månadsgrejor” tänker jag dock utföra för att göra livet enklare för den arbetande pöbeln
Det där. De dagar när jag spelar bäst (nåja, relativt sett min förmåga) känns det som att svingen är utan någon ansträngning. Bara en mjuk svepande rörelse med bra rotation, och bolldj-n flyger 10-20 meter längre än normalt.
Hur svårt kan det vara?
Feel vs real är aldrig så märkbart som med en golfsving.
Trots känslan av chip får du nästan upp klubban parallellt med mattan. Kör på det, ser stabilt ut.
I know. Men det känns ju som en kort sving för mig som annars har ett uttalat armlyft. Det här är bättre. Vågade mig på några drivar och trots handleden var ball speed uppåt 145 mph, vilket får vara OK för en gammal gubbe.