Idag

Idag öppnade jag en mobilräkning från Telenor och funderar på hur dom kommit fram till beloppet dom fakturerar.
En normal månad har jag betalat 299:-
Då jag bytte till Halebop 1:a april i år så tänkte jag först att denna faktura var från mars månad men perioden som står specificerad på fakturan är 2026-04-01 - 2026-04-01.
På något sätt har dom kommit fram till att denna dag kostar 197:-

Ännu konstigare blir det med tanke på att mitt abbonemnag stängdes ned vid midnatt den sista mars så den 1:a april som jag blivit debiterad för hade jag inte ens tillgång till tjänsten.

Jag brukar förmedla budskapet: Tänk på att alla andra inte är lika bra på att köra bil som du!

1 gillning

Igår var ju tidningsrubriker “1000 höns på E20” jag bara tänkte “Och, det är det ju jämt, minst”

3 gillningar

Byt coworker mot cyklist:
https://www.facebook.com/share/r/18dbvJzksL/?mibextid=wwXIfr

En till: https://www.instagram.com/reel/DWb0ZzwgqCA/?igsh=NHc5Mm9xZjdrMTdz

Gryyyymt rastlös sitta hemma o vänta ut att bli bättre vilket redan börjat att ske.

Hämtat nya sommardäck till lilla bilen, skiftat till dessa, tvättat vinterhjul.
Fixat lite utomhus. Fixat lite inomhus.

Solen lyser så en plats i soffan utomhus med ngt kallt att dricka, är inom räckhåll lite senare idag. Sol på altanen från cirka kl 11 till ungefär 2230/2300 mitt i sommaren men så här i mitten av april är det ok sol-värme till kl 16/17-ish (sedan blir det lite för svalt, även om solen lyser).

Det är onekligen ganska trevligt att inte behöva göra de där 40 timmarna. :wink:

5 gillningar

1½ vecka kvar tills min Prao-period börjar.
Diverse Gubbagolftävlingar bokade :slight_smile:

Som jag skrev tidigare: Vi vill ha en lägesrapport ungefär 1-2 dagar innan du förväntas börja jogga i ekorrhjulet igen. :wink:

Här är det inget bokningsbart ännu men om, säger om, vädret är gynnsamt (dvs varmt och skapligt torrt/blåsigt) så kan det kanske bli tidig öppning för snön är borta i princip överallt och det är cirka två veckor före “normal” ordning.

1 gillning

Vi får väl se hur mycket inhopp det blir under de 4 månaderna. Jag är en sån som inte har två telefoner utan om det kommer ett Teamsmeddelande så svarar jag när jag kan. Samma sak, om det är något som behöver fixas och jag inte tycker jag vill/har tid så säger jag nej.
Lite såna där “månadsgrejor” tänker jag dock utföra för att göra livet enklare för den arbetande pöbeln :slight_smile:

Jag har faktiskt inte haft ett enda jobba med 40-timmarsvecka i hela mitt liv. Alltid nån typ av skift.

På nuvarande kneg har jag 34,5 timmar i veckan.

Minsta jag haft på heltid var 31,3.

89-94 var det nog 50 i snitt. Åtminstone tills de kom och sa till om nån avtalsgrej, men det söktes dispenser och grejer.

En gök uttalade att 100 timmar i veckan inte var nåt problem men då det började bli 120…


https://www.facebook.com/reel/1272752748330721

Var det ett fantastiskt vårväder och jag fick fresta min skadade handled lite försiktigt

Inte så tokigt att få ut en 52-gradare drygt 100 meter. Med en sving som känns som en mjuk chipp.

1 gillning

Det där. De dagar när jag spelar bäst (nåja, relativt sett min förmåga) känns det som att svingen är utan någon ansträngning. Bara en mjuk svepande rörelse med bra rotation, och bolldj-n flyger 10-20 meter längre än normalt.
Hur svårt kan det vara? :grimacing:

Feel vs real är aldrig så märkbart som med en golfsving.
Trots känslan av chip får du nästan upp klubban parallellt med mattan. Kör på det, ser stabilt ut.

1 gillning

Feel vs Reel :grin:

2 gillningar

Otur i Halmstad…

I know. Men det känns ju som en kort sving för mig som annars har ett uttalat armlyft. Det här är bättre. Vågade mig på några drivar och trots handleden var ball speed uppåt 145 mph, vilket får vara OK för en gammal gubbe.

1 gillning

Hjul bytta hos Rogers. Fick bli däckhotell, frugan skall inte behöva kånka däck.

Påminner om det gamla talesättet “Köp inte tyngre dammsugare än vad frugan orkar bära”