Idag

Idag krasslig igen, det är nog 5:e eller 6:e omgången influensa/förkylning detta år.

Känner inte riktigt igen mig själv, hade 30 år i rad utan att vara sjuk under arbetslivet från 1986 till 2016.

När jag pluggade i Uppsala var jag nog förkyld 2 gånger.

Innan dess, såväl högstadiet som gymnasiet avverkades utan någon frånvaro.

Enlighten me, please. Vad har däck med fruar att göra, i normalfallet?

I vanliga fall kånkar jag. Slöade i höstas och tog snordyrt däckhotell, tänkte att i vår kånkar jag in dem i garaget meen så skall man åka längskidor… inget lyftande tillåtet. så det blev snordyrt däckhotell igen.

Ah, nu fattar jag kopplingen :smiley:
Men en bra karl bär väl ett däck med en arm?

Jepp, prognos marklyft igen nästa jul… :frowning: och nej så bra karl är jag inte, feta däck.

Fet fru?

Ni kanske har samlat på och plockar ut nu..?

Med tanke på hur hälsan har degenererat kanske det är dags att boka en bra plats på kyrkogården?

Jag får väl fortsätta i mina konspirationsteorier och skylla på covid-vaccinationerna.

Låter som om du behöver börja jobba igen;)

1 gillning

Blev jag sugen på att pimpa min driver.
https://www.facebook.com/reel/2100722967449903

Inte bara körsbärsträd och Puttarens fina wedgar som hände i Halmstad idag. Jag körde på något konstigt som låg på E6 söderut strax efter Halmstad. Låg i vänsterfil i omkörning av långtradare och hade ingen plats att väja. Stadigt 10 i 2 grepp i ratten och hoppas på det bästa. Efter någon km var det genomslagspunktering vänster bak.

Så trångt på vägrenen :face_with_spiral_eyes:. Fick upp dörren 5 sek och såg däcket men väldigt få bilar byter fil. När räddningstjänsten kom vågade jag gå ur bilen och kolla läget. Sen blev det TMA-bil och bärgning till Halmstad. Volvia försäkring var en utmärkt upplevelse när det brände till och att ha bärgnings- och trygghetsförsäkring är en bra grej. Ett tag var E6 avstängd och trafiken leddes om. Det var tydligen flera punkteringar orsakade av den där grejen.


2 gillningar

Sitt ALDRIG ALDRIG ALDRIG kvar i bilen om du fått stopp på vägen. Enormt stor risk att bli påkörd bakifrån i mycket hög fart.

Gå ALLTID ALLTID ALLTID ur bilen och ställ dig vid sidan av vägen. På andra sidan räcket om sådant finns.

Sen när det gäller rattgrepp är det sen länge inte tio-i-två som gäller utan kvart-i-tre. Här en länk om varför.

2 gillningar

Hjälp, det har du nog rätt i :cry:. Vi borde gått ur bilen förståss. Märkligt att räddningstjänsten säger åt oss att sitta kvar.

1 gillning

Alltid det första jag säger när folk ringer in till oss och berättar att de blivit stående.

Skönt att det gick bra.

Varför ringer de till er när de blir stående? Trodde du jobbade med media, eller har jag missuppfattat?

Jobbar på Sveriges Radios trafikredaktion :smiley:

:joy::joy::joy::joy: det förklarar saken!

3 gillningar

Du kunde ha fått komma på kaffe hos mig.

1 gillning

Lirade några hål med grabben. Han har mer fart än vad jag har, men vi delade ändå matchen.

1 gillning

Liten morgontur i vädret!

7 gillningar