I vanliga fall kånkar jag. Slöade i höstas och tog snordyrt däckhotell, tänkte att i vår kånkar jag in dem i garaget meen så skall man åka längskidor… inget lyftande tillåtet. så det blev snordyrt däckhotell igen.
Inte bara körsbärsträd och Puttarens fina wedgar som hände i Halmstad idag. Jag körde på något konstigt som låg på E6 söderut strax efter Halmstad. Låg i vänsterfil i omkörning av långtradare och hade ingen plats att väja. Stadigt 10 i 2 grepp i ratten och hoppas på det bästa. Efter någon km var det genomslagspunktering vänster bak.
Så trångt på vägrenen . Fick upp dörren 5 sek och såg däcket men väldigt få bilar byter fil. När räddningstjänsten kom vågade jag gå ur bilen och kolla läget. Sen blev det TMA-bil och bärgning till Halmstad. Volvia försäkring var en utmärkt upplevelse när det brände till och att ha bärgnings- och trygghetsförsäkring är en bra grej. Ett tag var E6 avstängd och trafiken leddes om. Det var tydligen flera punkteringar orsakade av den där grejen.