och inte bara ger tips utan utför felsökningar på egen hand
Blev du ordinerad “mycket golf” som rehabilitering?
Jag blev ordinerad ingen golf som första steg … ![]()
Det låter mer som att du borde ha varit det redan innan idag?
WTF, kräv “second opinion”!
Jag är ju inte den som gnäller. Har motvilligt sökt hjälp för än det ena och än det andra, men inte reflekterat över att jag kanske inte är så frisk som jag vill tro. Det är som när ortopeden sa att jag ju inte kunde ha ont överallt när jag berättade att jag sökt hjälp för handen, armbågen och axeln de senaste månaderna, “Du kan ju inte ha ont överallt!” Varpå jag svarade, “Jo det är väl normalt?” Han skickade mig då till reumatologen som konstaterade aktiv inflammation i flertalet leder. ![]()
haha, vaffaan! Ursäkta att jag skrattar.
Jag har kanske haft lite flyt tror jag, för jag har fått problem med enstaka saker som rättat till sig med ingrepp. Axeln fixades via en privat försäkring via arbetsgivaren där jag fick en duktig gräddfil från första besök till OP + Rehab.
Näsan kunde fixas med en remiss till en läkare som DIREKT kunde konstatera hur problemet löses.
En krånglande axel, rättades till med OP, och en under lång tid täppt näsa likaså.
Gick från smärta i axeln under säkert 10-15 år till mer eller mindre smärtfri, samtidigt som jag gick från att använda nezeril säkerligen dagligen under måååånga år till att inte ha använt det en enda gång på ett år nu, verkligen inte en enda gång.
Jag vet inte om jag agerat annorlunda vid besök i vården, jag försöker verkligen stå på mig och få den slutliga behandlingen redan i steg 1.
Axeln: Nej, jag vill inte rehaba INNAN jag vet, att det ni vet, åtgärdats.
Näsan: Om ni vet att det är krokig och tight, då vill jag inte ta antiinflammatoriskt för att minska svullnad för att se om det blir bättre, för det vet jag att det blir iom nezeril. Lös det fysiska först..
Båda gav som sagt OP, och resultaten var för mig fantastiska med kort konvalescens och långt resultat.
Holy moly! Försök nu se till att bli frisk(are)…
Idag kom besked om att Söderbys 18-hålare öppnar imorgon. Får se om vi kan få till en runda i helgen. Men det är inte så lätt när det finns en lillasyster/dotter som inte vill vara ensam hemma i 5-6 timmar och inte vill följa med, en hund som ska ut, mat som ska lagas… Men nästa vecka! ![]()
.. idag fyller mina klubbor 10 år.
Fan vilken dålig investering. Bara bytt grepp på dom. Visst kan man väl få lite bättre spinn med wedgarna om man köper nya men vad fan skall jag ha det till…
Idag bekräftade jag det jag egentligen redan visste, jag älskar bokskog! Promenad på flera av slingorna längs Hallandsåsen norra sida. Solen sprack igenom en annars gråmulen kylig dag. Starka pigga ben. Mycket upp och ned förståss, vid en kortare sektion så brant att det fanns rep att hålla sig i. Jag hade hellre gått den uppför än nedför som det blev för mig. Sista bilden tagen i augusti förra året.
Bilderna vill inte ladda upp men oavsett, det är magiskt fint.
Jag har lite åtgärder på gång. Tack.
Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Humorhörnan
Skulle mitt nya lock till spabadet komma. Det lastades i Värnamo i går, kördes till Halmstad i går kväll, skulle leveraras till Varberg idag, nu är det i Sundsvall.
Idag upptäckte jag att min Jailbird är självstående utan grepp och med headcovern på.
Onödig kunskap kan man aldrig få för mycket av. ![]()

Vi får ta en runda då jag får spela igen, jättelänge sen jag spelade Söderby.
Uppsala har faktiskt lite bokskog! Mer bokdungar, men ändå… Älskar bokskog jag också. Jobbade för ett antal år sen så att jag cyklade genom en. Under det lövhövdade halvåret, alltid ett stopp och lite njut.
Grabben tecknade medlemsskap där i år. Blir nog något besök där





