Idag

“Hade du varit häst hade vi nog skjutit dig på fläcken”…

2 gillningar

Ksmb…

Om du skulle kila runt hörnet
om du skulle falla och dö
har du tänkt på vem skulle sakna dig då?
För om du tänker efter
så betyder ditt liv ingenting
det spelar ingen roll om du kolar så:

Varför lever du för?
Det gör ingenting om du dör
Varför lever du för?
Det gör ingenting om du dör
Varför lever du för?
Det gör ingenting om du dör
Det gör ingenting om du dör
Det är bara bra att du dör!

Bostadsbristen, den är stor
och din lilla lägenhet
kommer säkert väl till pass om du hädan går
och på ditt jobb
finns det inte skäl till panik
det finns många arbetslösa här i år

1 gillning

Naughty boy…

1 gillning

Precis - nu är mina tandläkarräkningar några hundralappar bara :blush:

1 gillning

Ny dag. Nya möjligheter. @Nordan :upside_down_face:

Har kört gympass för överkropp, fixat MV-anslutningen i bilen. Uteslutit säkring och lös kontakt för P-sensorer (så troligen en trasig sensor). Uteslutit handbromsvajer, bromsbelägg och plastkåpor för det irriterande skallret i bilen, dvs nästa grej att kolla är övre dämparfästet.
Så mina 3-4 timmars jobb är avklarade.

Edit: Hade kunnat ha shorts. Det är varmt i solen.

1 gillning

Mmmm.

Haha, en “riktig” öl! Now we are talking!

1 gillning

Bitte ein Bit!

2 gillningar

Flodbåt på Mosel upp mot Bitburg, solsken. En sk throwback

1 gillning

Larmar p-sensorn när det är tomt? Fick tipset att spruta wd40 runt sensorn, blötlägga med lite toapapper eller dylikt för att driva ut fukten som tydligen orsakar fel. Gjorde på min för två år sedan och inga falska detekteringar sen dess.

De slår inte igång. Man får en varning om att PDC inte funkar. Det slutade funka i vintras. Gissar en sensor är död. Möjligen nåt kablage som halkat ur (men sannolikt inte). Alternativt kontrollern (uck! Dyrt). Ska kolla sensorerna och spänning etc.

P-sensorn = prostatan ? :rofl:

Ja?
Det är ett elände när sensorn inte säger till, blir blött som tusan…

..har jag startat upp bubbelpoolen för säsongen.

3 gillningar

Blir jag allt mer övertygad om att AI inte kommer att ta programmerarnas jobb. Visst, de mest monotona och enkla uppgifterna kan man få hjälp med, men artificiell intelligens är en missvisande term i andra ledet.

2 gillningar

Att det är gult förstår jag men skummar det sig skall du nog gå til doktorn

1 gillning

Augmented Intelligence

Ja det kan man säga. De utvecklare som inte förstår och tar till sig AI kommer att vara förlorare. AI plockar bort det här letandet på Stack Overflow och alla tidskrävande rutingrejer och ger tips på saker som man inte tänker på själv. Dvs den tar bort de tidskrävande momenten. Kvar blir det roliga. Som jag tycker då. De utvecklare som levt på teknisk briljans tidigare kanske inte tycker att det är lika roligt.

Jag skulle säga att jag kan jobba 5-10 ggr så snabbt med hjälp av Claude. Ändå får vi inte använda AI-agenter i kodbasen hos oss utan det är bara anonymiserade tekniska promptar. Sen är det ju så att man får de svar man promptar för. Dvs om AI svarar märkligt så är det ofta en fråga om att man behöver skriva en mer specifik prompt och förklara exakt vad man vill.

AI-förbättrad. :smiley:

1 gillning

Var jag på vårdcentralen och blev officiellt klassad som multisjuk. Det var f-n! Jag som är kärnfrisk (förutom reumatism, lungemboli, neuropati, misstänkt melanom och trasiga knän och handleder).

On a more positive note - rekordtidigt frikort, bara halvannan månad sedan förra gick ut!

1 gillning